Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad laver en frontend JavaScript udvikler ?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 2. Jan 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det lyder sikkert dumt.. Men jeg har ofte undret mig over hvad en Frontend-udvikler som primært arbejder med JavaScript egentlig bygger og bruger deres skills til i det webbureau de er ansat i ? Når jeg tænker JavaScript, så tænker jeg ofte på en billedslider, thumbnail galleri, cookie warner generelt bare at lave siden mere dynamisk. Men tænker umiddelbart ikke at web bureauet vil betale en person for at sidde og udvikle disse ting når de bare kan hentes fra nettet

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Jamen han sidder og koder i javascript. Det er ikke bare at hente ting fra nettet og bum så virker det. Tit skal man lige rette noget til så det virker som det skal via nogle settings. Jeg kan godt sige at (min mening) Javascript er noget af det værste lort at sidde og kode i, men når man har lavet noget rigtigt så virker det også. Men debugge?? nøj så vil jeg næsten hellere se Folketingets åbning.

Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:
Javascript er noget af det værste lort at sidde og kode i

True derfor koder jeg udelukkende i python

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

JavaScript i dag er ofte noget helt andet end simple små ting. JavaScript (eller EcmaScript ES6, TypeScript, ...) er også sproget der anvendes når man arbejder med Angular, React, etc.

I min virksomhed er klient-delen af vores software udviklet som en single-page-application i React - og det er egentlig "FrontEnd JavaScript", men ca 100.000 linjers kode opbygget på en måde som egentlig er meget lig Java/C# og tilsvarende. 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Bering Jensen / Portfolio.Help:
I min virksomhed er klient-delen af vores software udviklet som en single-page-application i React - og det er egentlig "FrontEnd JavaScript", men ca 100.000 linjers kode opbygget på en måde som egentlig er meget lig Java/C# og tilsvarende

Jeg er ved at kigge på Webassembly med C#. Det man kan der kan spare mig for utroligt meget tid :)

Tilmeldt 30. Jun 14
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,4 stjerner givet af 5 person

Niels Henriksen:

Jamen han sidder og koder i javascript. Det er ikke bare at hente ting fra nettet og bum så virker det. Tit skal man lige rette noget til så det virker som det skal via nogle settings. Jeg kan godt sige at (min mening) Javascript er noget af det værste lort at sidde og kode i, men når man har lavet noget rigtigt så virker det også. Men debugge?? nøj så vil jeg næsten hellere se Folketingets åbning.

Det var noget værre bulle snak.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Juliemusen:
Det var noget værre bulle snak.

Nu er det så min mening om sproget :) Jeg har brugt det i over 22 år nu.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

ECMAScript er svagt typet og har prototype arv, clusures etc, hvilket gør det anderledes end mange andre sprog, og man kan slippe af sted med mange unoder som andre sprog ikke tillader. At sige at sproget er dårligt, er ligesom at konkludere at tysk er dårligt fordi man har læst en bog på tysk man ikke kan lide, eller bare ikke kan finde ud af at tale det.

Så sproget er ikke dårligt, men der findes mange dårlige programmører, og de trives typisk bedre med script sprogene.

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg blev lidt nysgerrig på hvad WebAssembly med C# mon var, så jeg fandt et live eksempel på

https://0x414c49.github.io/wasm-example/index.html

Her kan man se browseren downloade filer som System.dll, System.Memory.dll, etc. Tilsyneladende er WebAssembly en slags virtual machine skrevet i JavaScript.

Kigger man på indholdet af System.Memory.dll så er det binært med enkelte læsbare tekster ... herunder "This program cannot be run in DOS mode".

Det kan godt være at det bare er mig, men det synes jeg faktisk er ganske underholdende.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Bering Jensen / Portfolio.Help:
Jeg blev lidt nysgerrig på hvad WebAssembly med C# mon var

Webassembly er ikke kun C# men flere sprog kan kompileres til webassembly. Jeg har blot valgt at bruge C# da det er det jeg koder i til dagligt og jeg kan spare utroligt meget tid ved at genbruge min kode.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)