Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb og salg af kapitalandele

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jan 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens. 

Jeg står overfor et jobskifte, og træder derfor ud af en virksomhed som partner. Jeg får arbejde hos en af vores kunder, og bryder derfor vores klausuler i de nuværende kontrakter. 

De øvrige partnere i min virksomhed har derfor udarbejdet en overdragelsesaftale i samarbejde med en advokat. Det er alt sammen rigtig fint, fordi jeg får lov at arbejde for kunden. Jeg studser dog over købesummen for min andel, altså den pris som de vil give. Den opgør de nemlig til dkk 0,00. Her synes jeg jo, jeg som minimum burde have de 12.500,- jeg har lagt for 25% af virksomheden retur (ApS ergo 50.000,- i alt). 

Hvad er jeres holdning?

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Svært at have en holdning til situationen uden at kende de nærmere omstændigheder. Kommer jo ikke mindst an på det juridiske i ejeraftale og eventuel ansættelseskontrakt. Forløbet omkring dit farvel og selskabets økonomi kan også spille ind. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

MikkelBacon:

Jeg får arbejde hos en af vores kunder, og bryder derfor vores klausuler i de nuværende kontrakter. 

De øvrige partnere i min virksomhed har derfor udarbejdet en overdragelsesaftale i samarbejde med en advokat. Det er alt sammen rigtig fint, fordi jeg får lov at arbejde for kunden. Jeg studser dog over købesummen for min andel, altså den pris som de vil give. Den opgør de nemlig til dkk 0,00. Her synes jeg jo, jeg som minimum burde have de 12.500

hvad havde du ventet at skulle betale for at kunne træde ud OG bryde klausulen du havde i kontrakt og nu får lov at arbejde for en af kunderne? Synes de 12.5 t er en høj pris - alternativet kunne vel være, at du ikke arbejder for kunden og forsætter som 25% delejer. Umiddelbart lyder det meget billigt for at komme fri af en klausul man som ejer har indgået, om ikke at arbejde for selskabets kunder

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)