Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bidrag til AES

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 20
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi, min kammerat og jeg, er ved at forberede os til etableringsprocessen af 3x ApS (2x holding samt 1x drift). Vi faldt over en ekstra ting, som åbenbart er en del af den lovpligtige arbejdsskadeforsikring: at betale bidrag til Arbejdsmarkedets Erhvervssygdomssikring (AES).

Det skulle gerne ske automatisk, når en arbejdsgiver indbetaler ATP-bidrag, men det gør vi vel ikke, hvis vi hverken har ansatte eller udbetaler løn til os selv? Vi får studiepraktikanter ind, men de får ikke løn.

Hvordan skal vi forholde os til dette?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

AES baserer sig på ATP så uden løn ikke AES - husk at de studiepraktikanter skal være omfattet af arbejdsskadeforsikring uanset ikke løn

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Mar 20
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jeg skal lige være helt sikker på, at jeg har forstået det korrekt. Da vi ikke udbetaler løn til os selv, så er det ikke påkrævet, at vi betaler bidrag til AES. Ligeså snart vi ansætter en, om det så er med eller uden løn, så skal der betales bidrag til AES, da det er påkrævet af os, at vi indbetaler ATP til denne medarbejder. På samme måde skal vi betale bidrag til AES, hvis vi udbetaler løn til os selv. Men mit spørgsmål er så, om vi ikke bare kan lade være med at indbetale ATP bidrag til os selv og betale løn uden at kigge på ATP?

Og ang. studiepraktikanter. Ja, de skal være forsikret af arbejdsskadeforsikringen (gennem et forsikringsselskab), men ikke mod erhvervssygdomme gennem AES-bidrag, vel?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

nej du læser ikke hvad jeg skriver- Uden løn ikke ATP - uden ATP ikke AES eller andet relateret

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Mar 20
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har først nu fundet ud af, at AES blot er én af de 7 lovpligtige arbejdsgiverbidrag. Den post blev pludseligt meget dyr. Cirka 5.000 om året per fuldtidsansat.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)