Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler om donation ved salg

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Apr 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej! Jeg leger lidt med tanken om en webshop/instagram shop, hvor jeg sælger nogle hjemmelavede produkter. Jeg har planer om, at der for hvert solgte produkt skal doneres fx 20kr til et godt formål jeg er ved at udvælge (fx nogle af folkekirkens nødhjælps doneringsprodukter). Men er der nogle regler jeg burde kende til? Er der regler om, hvor meget man fx må tjene hvis der er doneringsformål med salget?

Mvh
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må lige præcisere om donationen fradrages i din omsætning, eller om der er tale om en tilvalgsydelse som kunden betaler selv.

Tilmeldt 7. Aug 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Arne.

Om ikke andet et spændende emne. Jeg kender desværre ikke svaret, men vil gerne følge med. :-) 

Tak for at bringe det op! 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Apr 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er ment på den måde, at man fx for hver solgte ting donere 20kr til en formål - det er altså ikke noget kunden kan vælge fra, men 20kr der bliver taget fra overskuddet af salget. Jeg tænker bare der må være nogle regler, for det er vel på en måde et salgstrick?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

ibenk:
Det er ment på den måde, at man fx for hver solgte ting donere 20kr til en formål - det er altså ikke noget kunden kan vælge fra, men 20kr der bliver taget fra overskuddet af salget. Jeg tænker bare der må være nogle regler, for det er vel på en måde et salgstrick?

der er de regler du kan læse i mit link - og du må donere til skattegodkendte foreninger som du kan læse og trække donationen fra (betyder jo at du i selskabsform betaler 78% i selskabet). Som personlig virksomhed skal donationer gives personligt i dit CPR som jeg husker - men det er angivet i linket

Det ville nok være rimeligt at indgå aftale med den foreningen du vil begunstige - og give dem indsigt i oms og dermed kontrol med din donationer, da alle og enhver jo ellers kunne påstå de gav penge bort uden at gøre det, så om du overbeviser din kunde er jo nok afhængig af hvor seriøst du kan vise det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)