Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg mere ud af mine penge?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark,

Undskyld, jeg har ikke fået fulgt op på denne tråd - jeg har ellers tid nok her i corona-krisen...

Jeg har selv kigget på https://www.frinans.dk/blog/,og er begyndt at få stor interesse i at investere. 

Jeg tror, at det er bedst at man står for investeringerne - og ikke overlader meget til banken. Men kig på frinans-fyren - det er ganske interessant at følge hans blog.

mvh Erwin 

E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk

Fra Nørresundby
Tilmeldt 24. Mar 20
Indlæg ialt: 25
Fra  Softnotik Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan anbefale Lendino og Flexfunding, hvor du låner penge til andre virksomheder, derefter får du løbende udbytte.
Jeg synes crowdfunding er en fin løsning til at tjene små penge både som person og virksomhedsejer, samt jeg føler at det er en mere sikker vej til noget udbytte til at betale de små regninger i hverdagen.

www.Softnotik.dk Freelance, Softwareudvikling, Web (+45) 32222720

Tilmeldt 5. Dec 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 07:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Beklager at jeg har varet lidt længe om at få svaret.


Jeg er enig at der er forskellige opfattelser af Brickshare og både dårlige og positive anmeldelser. 
jeg ved ikke hvad det er for nogle faldgruber du specifikt tænker på?

og jeg er personligt ikke nødvendigvis overvejende positiv over deres fokusering mod investeringsejendomme i København og omegn, som i mine øjne mangler den nødvendige risikospredning.

Brickshare er dog fortsat så relativt nyt, at man på nuværende tidspunkt ikke reelt kan sige om deres projekter er gode eller dårlige, fordi deres projekter har haft så begrænset levetid. Man ved derfor reelt heller ikke om de indkøbte investeringsejendomme er indkøbt på et fornuftigt grundlag eller om de er indkøbt for dyrt i et overophedet københavnsk boligmarked. Det samme gælder deres “garantier” om mulighed for lejeforhøjelser.

Jeg har personligt større fidus til nogle af de andre nævnte udbydere at ejendomsprojekter, men Brickshare kom med på listen fordi de på nuværende tidspunkt er det eneste kendte alternativ, hvor det er muligt at investere for mindre end 750.000 kr. og samtidigt er de underlagt kontrol af Finanstilsynet.

Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erwin Dan Nielsen 

Til at starte med, ville jeg gerne sige mange tak for dit svar.


Det ser ud til at der er mange forskellige emner, på frinans.dk/blog/ er der nogen specielle emner, på blog du kan anbefale? 

Jeg ser frem til at, høre mere fra dig Erwin dag rigtig god dag.

Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim Dam Grønhøj

Til at starte med, ville jeg gerne sige mange tak for dit svar.

Det kender jeg ikke så meget til, derfor hvis du kunne uddybe det lidt mere?

Hvad er de positiv og negativ ting ved Lendino og Flexfunding / crowdfunding?


Jeg ser frem til at, høre mere fra dig Kim rigtig god dag.

Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej deutrolige

Til at starte ville jeg gerne sige mange tak for jers svar.

Jeg undersøgte det på trustpilot som jeg altid gør, her har de godt nok mange positiv anmelder, men jeg lære gerne dem bække også de negativ anmelder.

Men det jeg gerne vil vide fra dig deutrolige, som jeg skrev var om de faldgruber, var om du kunne komme mere på de negativ ting ved at bruge Brickshare eller linde? 

Det er altid godt at, have de gode ting med der findes jo ikke noget ude der også er nogen dårlig ved det? 

Jeg ser frem til at, høre mere fra dig deutrolige rigtig god dag. 

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mark Valentin:

Hej Erwin Dan Nielsen 

Til at starte med, ville jeg gerne sige mange tak for dit svar.


Det ser ud til at der er mange forskellige emner, på frinans.dk/blog/ er der nogen specielle emner, på blog du kan anbefale? 

Jeg ser frem til at, høre mere fra dig Erwin dag rigtig god dag.

Hej :-)
Jeg holder mig personligt kun til aktier og obligationer. Jeg har kun 'fonde' og ikke enkelt aktier. Frinans-fyren er meget inde på, at have 1 indeks-fond i globale aktier og 1 fond til obligationer. 

Jeg tror, at aktier gennem fonde og obligationer gennem fonde er den nemmeste måde at investere på.

mvh Erwin

E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk

Tilmeldt 5. Dec 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 05:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Jeg har lige prøvet at læse nogle af de negative kommentarer på Trustpilot, hvor jeg kan konstatere at de primært en koncentreret omkring 3 temaer

1. Oplevelsen af “tab” på investeringen eller hvertfald at den er blevet mindre værd. F.eks. nævnes konkret i en af anmeldelserne at investeringen er faldet med 4%.

2. Uklarhed om størrelsen af udbyttet og f.eks. nævnes der konkret i en af anmeldelserne at der jo kun udbetales 100 kr. pr. kvartal for investering på 20.000 kr.

3. Kritik af administration f.eks. Rykkede tidsplaner mv.

Som jeg tidligere har nævnt så har Brickshare haft en begrænset levetid, og dermed har man reelt endnu ikke kunne konstatere om deres investeringsprojekter fra ”vugge til grav” (køb af ejendommen, driften og salg af ejendommen) har givet tab eller gevinst. det afhænger jo af hvor gode de organisatorisk er til at indkøbe ejendommene, varetage driften af dem og igen forhandle et salg af dem. Derudover er der jo risici ved hele markedsudviklingen på ejendomme, rente- og finansiering, lovgivning og huslejeniveau osv., særligt risici synes jeg er begrænset og overfladisk beskrevet.

Generelt mangler de efter min mening at præsentere et decideret investeringsprospekt, fremfor kun at fremlægge et budget.

Men med hensyn til de negative kommentarer omkring “tab” på deres investering, så er ejendomsinvestering langsigtet dvs. minimum 10 år, og endda gerne 20 - 30 år. Der er nemlig så store opstartsomkostninger i form af mæglerhonorar, advokat- og revisorbistand, stiftelsesomkostninger, kurtage og kurstab på lån samt udbudshonorar til Brickshare. Man vil derfor typisk i de første ca. 5 år opleve at investeringen er “faldet” i værdi, hvorimod værdisætningen sker herefter afhængigt af markedsudviklingen mv.

Det samme gør sig gældende med udbytter, de vil jo alt andet lige stige over tid i takt med huslejen stiger og gælden afvikles.

Man bør som ejendomsinvestor derfor være med hele vejen fra køb af ejendommen til salg af ejendommen, for at opnå fuld gevinst ved sin investering.

Man skal også være opmærksom på med Brickshare, at de undervejs har været nødt til at tilpasse og underlægge sig FAIF-lovgivningen og dermed lade sig kontrollere af og rapportere til Finanstilsynet, ligesom bankerne også gør det.

Men tilbage til dit spørgsmål, Brickshare har helt klart nogle områder som kunne være bedre og mere fyldestgørende beskrevet. Ejendomsinvestering er komplekst og her kan der opstå udfordringer i konceptet med at formidle til private småinvestorer, som måske forventer samme “hurtige” gevinst som på aktier.

Håber det er brugbart.

Fra København
Tilmeldt 7. May 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Som folk også skriver her i tråden er der mange muligheder for at investere og få mere ud af sine penge.

Når man er helt ny, ville jeg dog starte med fx. index investering, som du kan komme igang med ved bare at oprette dig på Nordnet. Her har du let adgang til dine penge, hvis du skal bruge dem igen, og der er ikke så stor risiko. 

Investering i fx. crowdlending skal men generelt bruge lang tid på at sætte sig, da det er høj-risiko, og derfor vigtigt at vide præcis hvad man investerer i.

Index investering er en populær måde at komme uden om bankens høje gebyrer, da det blot er en computer der laver et bred udsnit af indexet, istedet for baken der tager penge for at sidde og vælge enkelte aktier. De fonde som baken tilbyder følger alligvel oftes markedet, hvilket er præcis det som man ønkser at gøre med en index-fond.

Det ville jeg klart starte med at kigge på hvis jeg var dig. :)

Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erwin Dan Nielsen 

Til at starte med, ville jeg gerne sige mange tak for dit svar.

Jeg tænker at jeg prøver at tage noget af alt det du har give mig, af viden og ser hvad jeg kan bruge af det.

Rigtig goddag :)

Med venlig hilsen 


Mark Valentin 

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)