Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Backup

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Maribo
Tilmeldt 22. Dec 18
Indlæg ialt: 34
Fra  Modexl Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ny version af WooCommerce. De anbefaler at jeg opdaterer min webshop, der skal dog tages backup. Hvordan gør jeg det? 

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 01:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal tage en kopi af samtlige filer og databaser. Måske kan din web-host hjælpe.

Alternativt brug et backup plugin til wordpress for eksempel jetpack: https://jetpack.com/upgrade/backup

Du er også velkommen til at kontakte mig, hvis du har brug for hjælp og ønsker et godt tilbud.

VH GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 30. Jun 14
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 06:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,5 stjerner givet af 2 person

ModeXL - det skal du sku ikke betale nogen for at gøre for dig. Installer pluginnet “updraft plus”. Du klikker 2 steder, og så har du en backup. 

du siger bare til hvis du vil have noget hjælp. jeg ville ikke kunne være mig selv bekendt hvis jeg ville have penge for det....

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ModeXL

Jeg kan se at du har hostet dit webshop hos DanDomain. Jeg kender ikke umiddelbart DanDomains system, men jeg antager at du har mulighed for at gå ind i PHPMyAdmin fra dit DanDomain-login. Der kan du vælge databasen der hører sammen med dit website (herunder WooCommerce). I toppen vil du finde en funktion der hedder Eksporter, der kan du tage en komplet backup af databasen.
Filerne bør du også tage backup af, det vil jeg anbefale at du gør vha. et FTP-program.

Jeg er personlig ikke stor fan af plugins der tager backup, heller ikke Jetpacks backupfacilitet. Men det er også fordi jeg er mere sikker på at tingene er i orden når jeg gør det manuelt.

Hvis du har brug for hjælp, så sig endelig til. Modsat Juliemusen kan jeg godt være det bekendt at tage penge for det (beklager Julie, det er ikke ment som en spydig bemærkning), da jeg lever af denne slags tjenester. Du får nemlig en garanti at det bliver gjort efter "best practice", og hvis det, der ikke må ske, sker, så har jeg en udvidet skadesforsikring på mit arbejde. Min timeløn er i øvrigt kr. 600,00 plus moms.

Albert

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du driver en shop, så ville jeg nok alliere mig med nogen der har forstand på vedligehold og backup af din shop. 

Giver det ikke også mere mening at du bruger din tid på noget andet?

Fra Nørresundby
Tilmeldt 24. Mar 20
Indlæg ialt: 25
Fra  Softnotik Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hvis det er en større webshop vil jeg anbefale andre værktøjer end Wordpress plugins til backup. 
Backup plugins i Wordpress kan skabe problemer med CPU-ressourcer og RAM. Nogle webhotel udbydere f. eks har maks antal kerner og RAM du må bruge.
En backup løsning på operativsystem niveau er bedre, så at backup-processen på computeren bliver fordelt bedre på CPU'ens kerner og RAM, så er du bedre sikret mod nedetid eller langsom hjemmeside.

www.Softnotik.dk Freelance, Softwareudvikling, Web (+45) 32222720

Tilmeldt 24. Apr 20
Indlæg ialt: 27
Fra  ServiceNews.dk Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan evt. installere WPvivid Backup Plugin og så lave en lokal backup (gemmer på dit webhotel) eller fjernlager (gemmer f.eks. på Dropbox).

Det er ret nemt at arbejde med.

/ServiceNews.dk

Find og læs nyheder fra servicebranchen - ServiceNews.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)