Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Minimums CVR nummer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Feb 13
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey jeg har ikke noget CVR nummer men jeg vil købe noget på en auktion hvor jeg ikke kan oprette mig uden.
Findes der en mellemvej hvor jeg får et CVR nummer men hvor det ikke rigtigt er et firma hvor det koster en masse ?

Jeg ser frem til at høre fra jer.

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan kun få et cvr nummer hvis du vil lave en virksomhed.

Hvis du kun vil købe noget på en auktion til dig selv skal du ikke lave en virksomhed

De bedste hilsner

Anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Montydk:

Hey jeg har ikke noget CVR nummer men jeg vil købe noget på en auktion hvor jeg ikke kan oprette mig uden.
Findes der en mellemvej hvor jeg får et CVR nummer men hvor det ikke rigtigt er et firma hvor det koster en masse ?

Jeg ser frem til at høre fra jer.

du må kun oprette CVR hvis formålet er erhvervsmæssig aktivet med overskud for øje - så det bør du slet ikke overveje for at kunne handle privat 
Du vil også kunne have momsproblematik - krav om erhvervskonto komme fra din bank som sikkert ikke tillader du bruger en privat til køb til dit CVR - det du køber tilhøre dit CVR og skal købes ud af dig privat ved lukning af det CVR og indgå i dit CVR regnskab som du skal bruge til udvidet selvangivelse du så får og har indtil du lukker og udfylder alle lukkerubrikker og og og

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder spændende, John. Men er der ikke en mellemregning her i forhold til kontoer?

Jeg havde et selskab oprette med CVR, som jeg lukkede ned sidste år - her var det lov pligtigt, at have en erhvervsbankkonto til selskabet.

Nu har jeg dog lige oprettet et andet firma:

https://www.detsportspsykologiskevaerksted.dk/

Det har jeg ikke oprettet med CVR, da man jo kan tjene 50.000 inden man skal have CVR-nr (selskabet er oprettet som dette pga corona-tiden). Her har jeg ikke behov for en erhvervskonto - blot en seperat bankkonto privat.

Dermed er jeg ikke moms-registeret.

Mit spørgsmål går så på - alle de ting som jeg køber, kan man stadig trække det fra, nu når jeg ikke har CVR-nr og derfor ikke er moms-registeret?

På forhånd tak :-)

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Dalsgaard:

Det lyder spændende, John. Men er der ikke en mellemregning her i forhold til kontoer?

Jeg havde et selskab oprette med CVR, som jeg lukkede ned sidste år - her var det lov pligtigt, at have en erhvervsbankkonto til selskabet.

Nu har jeg dog lige oprettet et andet firma:

https://www.detsportspsykologiskevaerksted.dk/

Det har jeg ikke oprettet med CVR, da man jo kan tjene 50.000 inden man skal have CVR-nr (selskabet er oprettet som dette pga corona-tiden). Her har jeg ikke behov for en erhvervskonto - blot en seperat bankkonto privat.

Dermed er jeg ikke moms-registeret.

Mit spørgsmål går så på - alle de ting som jeg køber, kan man stadig trække det fra, nu når jeg ikke har CVR-nr og derfor ikke er moms-registeret?

På forhånd tak :-)

 

Ofte vil din bank (som du altid bør orientere hvis du bruger en privatkonto til erhverv) kræver selvstændig konto ti det

Uden CVR kan du trække helt konkrete udgifter fra i dine indtægter - dog ikke så du har underskud. Varer som du har solgt, vil være en udgift (varer på lager er ikke udgift. Du kan ikke trække aktiver fra som CPR på samme måde som CVR - men vil skulle afskrive f.eks en computer med feks halvdelen kun da resten nok er privatbrug og den halvdel skal så afskrives over maskinens levetid og som ligningsmæssigt fradrag, så på den led er det ofte fordel at have CVR med helt normalt regnskab. Direkte udgifter taget for at have indtægten - transport, fragt osv - trækkes fra

Hvordan du bogfører er op til dig, bare skat kan finde ud af det - men det er altid besværligt at køre via en konto der bruges til andet også, da du ikke kan afsttemme bank

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)