Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PwC har sendt os i inkasso baseret på ét møde.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pythonrap:

Henning33:
Der er gjort indsigelse mod betalingskravet hvilket resulterede i at inkassofirmaet i dag har skrevet at kreditor fastholder betalingskravet. Der fremføres en mulighed: Betal.

Du skal huske, at hvis du kører sagen selv, så har du tabt. Som Carl Henrik Rørbeck udtaler: "Det danske retssystem er plumråddent".

Retterne i DK afsiger altid dom efter de forskellige inkassofirmaers påstande. Uanset hvad du fremsender.

Sandheden er i højere grad, at man selvmødere agerer som "selvmordere". At man vader ind i en retssal og tror at nogen overhovedet interesserer sig for hvad vedkommende "synes" og "føler" er så dumt som noget kan være. De "selvmordere" jeg har haft fornøjelsen af at stå i mod, har gjort det så useriøst, at du ingen gang kan forsvare det med, at de ingen juridisk viden har.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:42
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej Henning

Som jeg læser dit indlæg, har I givet både jeres tidligere revisor og PwC indtryk af,

I ønskede et samarbejde med PwC. PWC burde have skrevet til jer inden mødet

og gjort opmærksom på, at et orienterede møde koster absurde 5.000 kr.

Hvis I ikke har dokumentation for, at mødet var gratis - kommer I til at betale et

eller andet, som byrettens dommer fastsætter som rimeligt.

Jeg vil anbefale at I får forligt sagen med PwC inden selskabet sender sagen i retten.

PwC kan ikke sende sagen i fogedretten, såfremt I udtrykkeligt og skriftligt har bestridt,

at PwC har et krav.

Med venlig hilsen

Jacob Berner Rue

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:38

Henning33:

Langt om længe så forhører vores kontaktperson sig ved revisoren (ham som ringede til mig), som siger at for at de kan fastslå en pris, så har de brug for et møde, så de kan få afdækket hvad der skal laves ifm. årsregnskabet. Dette meddeler min kontaktperson mig om - altså at for at finde en pris, så skal der afholdes et møde. Vi aftaler en dato hvor de kan komme forbi til en nærmere snak omkring det hele.

Vi er 2 ejere af virksomheden som deltager, og så kommer de 2 revisorer. Vi afholder møde ca. 45 minutter hvorefter at de vil sende os en pris på hvad det koster.

Essensen af sagen ligger i første afsnit. Især sætningen markeret med fed.

Har PwC meddelt, at før de kan lave et tilbud, er der behov for et møde. Eller har de meddelt, at der skal holdes et møde under normale omstændigheder, for at samarbejdet kan fortsætte. Hvad har du på skrift der?

Hvis du ikke kan dokumentere, at de har bedt om et møde, for at kunne give et tilbud, vil du nok stå meget skidt, da I allerede har sendt informationer, kontrakter mm til PwC, og dermed også burde være bekendt med, at sådanne virksomheder ikke arbejder gratis.

Så om du har en god sag eller ej, kan koges ned til, hvad du har af dokumentation - gerne skriftligt - på aftalen omkring mødet, og hvorfor mødet skal afholdes.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)