Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flippe huse/lejligheder eller udleje

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Apr 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 01:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har utroligt mange spørgsmål omkring disse emner, men for nu holder jeg mig til basic.

Jeg vil gerne købe noget ejendom, men mangler nogle for og imod argumenter i forhold til om jeg skal købe et hus/lejlighed, renovere det og forsøge gensalg, eller leje det ud i stedet. Hvad giver bedst mening for mig?

Lidt om mig: Studerende, bor i århus, har penge til udbetaling op til 100k og har omkring 4-6k tilgængeligt hver måned, plus et sikkerhedsnet på 50k.

Derudover har jeg lidt svært ved at finde ud af, hvad man kan forvente af omkostninger. Der er en udbetaling og en månedlig ydelse til lånet. Derudover nogle skatter og afgifter? Hvis der bliver renoveret skal jeg nok forvente omkring 300-500k i omkostninger der også og hvordan foregår betalingen til dem?

Er der nogle essentielle ting jeg skal sætte mig ind i inden jeg begiver mig ud i dette udover de ting nævnt ovenover?
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 610
Skrevet kl. 09:42

Informationshajen:
Hej

Er der nogle essentielle ting jeg skal sætte mig ind i inden jeg begiver mig ud i dette udover de ting nævnt ovenover?

Finansiering. Jeg tvivler på at du får lov af banken, men start med at tale med dem for at få det afklaret.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:07

Hvis du vælger at leje ud, skal du sætte dig voldsomt godt ind i lejelovgivningen, idet du ellers risikerer at stå med en dårlig lejeaftale og et hus du ikke kan sælge - det er stort set umuligt at opsige en lejer, medmindre nogle ganske særlige grunde gør sig gældende. 

Jeg har - i Århus - set nogle usandsynligt dårlige forsøg på "House flipping", hvor udlejer endte med at stå med store erstatningskrav og en række lejere han ikke kunne sige op. Det er som om, at nogen tror, at de bare kan opføre dem som de vil på lige det område. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)