Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 mands I/S og bankkonto - hvordan og hvorledes?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære alle,

Jeg har ikke kunnet finde svar online, så nu prøver jeg lykken her.
Vi er et orkester fra Jylland bestående af 2 musikanter, som i den forbindelse har oprettet en I/S virksomhed, for at gøre betaling nemmere for kunderrne, men hvordan skal vi gribe pengene an? Så her kommer mine spørgsmål:

1. Bankkonto. Skal vi bare åbne en ekstra konto i en af vores banker som bruges udelukkende til virksomheden? Eller er der nogle særlige regler ift. en særlig type bankkonto eller lignende?

2. Når vi så modtager penge på den kommende bankkonto, skal der så betales betales selskabsskat med det samme?

3. Vi deler pengene 50/50. Skal der så betales selskabsskat, eller skal penge bare fordeles direkte ud til os, hvorfra vi så betaler almindelig personskat? Og er det fint med en almindelig bankoverførsel fra selskabskontoen ud til vores private konti?


Tak på forhånd! :-)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

SingPiano:
Vi er et orkester fra Jylland bestående af 2 musikanter, som i den forbindelse har oprettet en I/S virksomhed, for at gøre betaling nemmere for kunderrne, men hvordan skal vi gribe pengene an?


Musikere kan generelt ikke drive det som virksomhed - det er momsfrit og beløbet skal indberettes på hvert CPR af betaler - eller på den enes som så skal stå for fordeling. 

Hvis I var erhvervsmæssig virksomhed som musikere ikke er - med moms - så skulle I have en fælles erhverskonto i banken og der er ikke selskabsskat i et I/S det er der i selskaber - I/S er skattetransperant med personlig skat og I angiver hver for sig jeres andel af overskuddet i årsopgørelsen

Få checket op skriftligt med skat om I kan have I/S (som vil være med moms) som musikere - alt andet lig vil svaret være et nej

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)