Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny gratis linkside

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 27. Feb 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

"  A link is a link is a link"

det link der er et tradedoublers affiliate link - hvilket vil sige at ved klik er der NOGEN der tjener penge på klikket, og i får zero søgemaskine juice af det - make of that what you will :) 

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 09:37

JanBalslev:

A link is a link is a link

Nu er jeg på ingen måde søgemaskine-kyndig, men sådan som jeg har forstået det, så er Google i gang med tiltag, der gør, at du nok må revidere den opfattelse.

Jeg kan godt se, at de der tradedoubler-links er reklame, men når det er gemt af vejen inde blandt de øvrige links, så føler jeg lidt, at man snyder brugeren (reklame og indhold blandet sammen) og i min verden også annoncøren, men det er jo en helt anden diskussion, som nok snarere er et spørgsmål om holdning.

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 09:56

Nu skal jeg heller ikke udråbe mig selv til SEO ekspert - den titel er der så mange der har taget i forvejen ;-) 

Selvfølgelig er der forskel på links - nogen er bedre end andre.

Men jeg kan ikke på nogen måde se at et ekstra link fra et katalog skulle skade noget. Der er da en redaktør som godkender linket og det hele. 

Der kan helt sikkert komme en surfer forbi og besøge mit website den vej rundt  - sker det bare et par gange om året er jeg glad

Så er det sådan set fuldstændig ligegyldigt hvorledes diverse søgemaskiner opfatter linket - det er muligt at det ingen værdi tillægges, det kan jeg jo så være ligeglad med hvis nogen surfer frem til mit website gennem kateloget er jeg stadig glad.

Du vil vel ikke mene at et link fra et katelog med en redaktør er skadeligt? Hvis du mener det tror jeg du har læst for meget på diverse SEO blogs.

Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 09:58

Nu er alle de links der ligger på siden jo reklamer for diverse hjemmesider uanset om det er en aminobruger der har lagt et link ind eller om det er en annonnce som jeg har fundet et eller andet sted.

Når brugerne klikker på gadgets.dk kommer de over på deres hjemmeside nøjagtigt som de havde forventet. Der er ikke noget snyd i det og at jeg tjener penge på kan vel dårligt overraske i et iværksætterforum... eler hvad??

Spørgsmålet om redir er kun interessant hvis man vil bruge det til søgemaskine optimering.

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 10:30

Svend den anden:

Når brugerne klikker på gadgets.dk kommer de over på deres hjemmeside nøjagtigt som de havde forventet. Der er ikke noget snyd i det og at jeg tjener penge på kan vel dårligt overraske i et iværksætterforum... eler hvad??

Nej, det har du ret i. Brugeren bliver i sig selv ikke snydt mht linket, men linket er der jo ikke fordi nogle har placeret det dér eller fordi du mener, det er et kvalitetslink. Det er der fordi du kan tjene penge på det, men som du siger - det er jo formålet med så mange sider, så fred være med det. Det er fair nok, at du tjener på dit arbejde med siden. Jeg kommenterede bare det med "redirects". Vi lader den ligge.

Det andet med om et link kan skade, vil jeg ikke gisne om, men det er nogle af de ting, der tales om på SEO-blogs p.t. Kan så forstå, at jeg måske har fået læst "for meget" på de blogs. Må hellere lade være så ;o) 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 10:52

nicolaihansen:

med fare for at blive kaldt en sur trold...

Jamen så vil jeg da kalde dig en sur trold. Du tror du har forstået hvordan søgemaskinerne  fungerer ud fra et perifært kendskab og prøver at pådutte andre din holdning for hvad du ser som "fine links". Danske linkkataloger kan hjælpe rigtigt meget med at få nye webshops op i SERPs, og at Google har ikke samme forbehold overfor katalogerne som du har. Linkkataloger bruges af rigtige brugere og dermed skaber de en værdi.

Til www.landetrundt.dk :

Det ser ud til at du har kortet domæner som www.pmhandle.dk ned til den korte form pmhandel.dk (uden www) i dine links. Rent SEO mæssigt er der tale om to forskellige domæner, hvorfor du bør lade det være op til den der tilmelder om de vil have www med på domænet. Ellers kan din linklove gå tabt.

Mvh Jesper

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 11:05

"optagelse i dmoz.org" det er efter min sure mening ved at være en loge man skal være medlem af. 

for at blive optaget.

Mht. Til redirects.  Jeg har tilmeldt en side i et katalog der kun linker via redirects, og har på

denne fået over 2000 kliks inden for et år, det er da positivt.

Og til LandetRundt.dk  Tak. Jeg har tilmeldt mig :)

Ps. Hvorfor er der (næsten) ingen kataloger der har en kategori for videnskab ?   Smile

Mvh.

Tilmeldt 27. Feb 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:05

@ Jesper Jørgensen

en lidt grov tone du holder dig, men fair enough. Sitet vi her taler om er jo ikke et rent brugerredigeret linkkatalog som dmoz, men derimod en blanding af brugersubmittede links og en række links(størstedelen?) som udbyderen får penge for og selv har inkluderet ud fra den overvejelse. Der er en subtil distinktion, men jeg ser ingen grund til at hidse sig op over det - meget søgemaskineoptimering handler som du helt korrekt udpeger om holdninger, og hvilke taktikker man ønsker at anvende. 

God vind med både linkkataloger og forretninger.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 15:52

Jeg ser ikke problemet i at nogle links er brugersubmittede og andre er sponserede. Uanset hvad er alle linksene jo typisk 100% reklame og det ved folk. Og de er ligeglade fordi de har penge i lommen der brænder for at blive brugt hvis ellers de kan finde et link der lugter af at sælge en interessant vare.

Jeg betaler selv for annoncer gennem partner-ads.dk, og kan se at jeg i nogle linkkataloger har et link via partner-ads mens andre har fået det gratis gennem gratis linkoprettelse. Og hvad så? De har tænkt kreativt og bliver belønnet for det, og jeg tjener penge hver gang de formidler et salg.

Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 22:43

Har smidt link og beskrivelse derinde. Så må vi se hvad det gi'r!  

Nye indlæg på min online marketing blog hver tirsdag

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)