Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der andre der har oplevet et fald i AdSense indtjening efter Corona?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Mar 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Jeg har oprettet mig som bruger på amino fordi jeg gerne vil høre om jeg er den eneste med det her problem.

Jeg har ca. 2 millioner sidevisninger i måneden på mine hjemmesider. Jeg kan nærmest pinpointe ned til det eksakte tidspunkt min AdSense indtjening faldt. Det passer med at min indtjening er faldet løbende med at Danmark er blevet lukket lige så stille ned. Det undrer mig på den ene side og på den anden side, så egentlig ikke.

- Jeg kan se at de besøgende klikker omkring 20% mindre på annoncerne.
- Jeg kan se at min PPC er gået fra et gennemsnit på 2.5 krone til under 0.90 kroner.

Det står helt klart at det er sket efter Corona er kommet til Danmark.

først havde jeg en idé om at jeg formentlig ville tjene flere penge nu hvor flere folk sad ved skærmen. Det direkte modsatte er sket. Jeg har mistet 50-65% af min AdSense indtjening. Jeg tænker at det skyldes at mange annoncører har stoppet deres kampagner mm. og derfor er konkurrencen i visse nicher trængt op i en krog.

Heldigvis har jeg ikke lagt alle mine æg i én kurv. Men det er alligevel en ret stor pose penge der går tabt hver måned.

Er der andre der har oplevet noget lignende?
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ikke annoncør, men jeg er en person, som oplever krisen som alle andre.

Min virksomhed er nu lukket på ubestemt tid, da det er en detailforretning og der er ingen kunder i gaden og vi er ikke i fødevarer/medicin.

Så ja, jeg har masser af tid på hånden nu, men det eneste, der lige nøjagtigt ikke interesserer mig overhovedet i denne tid - er shopping. Jeg kunne simpelthen ikke være mere ligeglad med alt til boligen, tøj, sko, hårprodukter - absolut ALT!

Jeg ser jo næsten ingen mennesker udover min kone. Når fremtidsudsigterne i landet ikke ser alt for godt ud og der hænger sorte skyer over ens egen økonomi, så tænker man overlevelse - ikke shopping.

Langt de fleste mennesker er rigtigt, rigtigt bekymrede over dette Coronavirus og det betyder, at de har bevæget sig fra over midten af Maslow's behovshierarki til bunden. Det eneste, der er vigtigt for de fleste lige nu er: Mad, tøj, varme, seng og andre basale fornødenheder. Samt selvfølgelig at familien har det godt.

Det er ikke engang sikkert, at dine annoncører har skruet ned for blusset - det er simpelthen trafikken der udebliver. Kunderne klikker ikke og køber ikke. De har lagt sig i fosterstilling under tæppet og venter på, at tingene normaliseres igen.

Der er simpelthen et kæmpemæssigt overudbud i øjeblikket og nul efterspørgsel. Det sender din afregning helt i kælderen og først når efterspørgsel er på max igen vil du opleve høje klikpriser.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Klikpriserne på både FB og Adwords er jo faldet, så det er vel helt naturligt, at din PPC er gået ned, og dermed din totale indtjening :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)