Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån for enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 27. Jun 17
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har et spørgsmål. Min kone ejer en enkeltmandsvirksomhed, pt uden de helt store aktiver, da btikken er solgt og vi bor i USA. Selskabet har nogle penge stående. Jeg har købt en partner ud af mit aps og har dertil optaget et ½ million kr bank lån. Nu fik jeg så tanken om min kones selskab kan yde os et lån, selvfølgelig med låne dokumenter renter osv og dermed spare de 0,75% renter banken vil have af indestående og til gengæld få 3% renter af os for lånet.

Fordelen for os:

Blive frigjort for at skylde penge i banken!

Spare renter både privat og selskab

Lad mig høre hvad i tænker

T

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg giver lige nogle tanker, eftersom der endnu ikke er svaret. Jeg tænker, at I måske lige skulle have en revisor indover, så I laver den rette konstruktion, eller har et par alternativer at vælge imellem . Du siger "låne OS", hvem er "os"? Du er vel alene i dit Aps nu? Jeg ville overveje at konen tager penge ud af emv (hvis hun ikke er på VS-ordningen) og låner dig til de 3% som privatperson, men det afhænger jo også af, hvor meget I samlet vil spare -og om I har fællesøkonomi. Bare et par tanker.

Tilmeldt 27. Jun 17
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man køber en ud af et aps så skal pengene komme fra privat økonomien, derfor os( konen og mig)

Hendes Enkeltmandsvirksomhed, skal yde et lån til os privat.

Selvfølgelig skal vi have lavet et lånedokument, påskrevet alle rentesatser osv, først og fremmest drejer det sig om det overhovedet er muligt

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

ThomasKGEaps:

Når man køber en ud af et aps så skal pengene komme fra privat økonomien, derfor os( konen og mig)

Hendes Enkeltmandsvirksomhed, skal yde et lån til os privat.

Selvfølgelig skal vi have lavet et lånedokument, påskrevet alle rentesatser osv, først og fremmest drejer det sig om det overhovedet er muligt

 

din kone hæver bare over mellemregning i egenkapitalen - det er ikke et lån og ingen rente eller andet - blot en privat hævning som ikke påvirker skat heller

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html  og https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jun 17
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John 

Hvordan kan det ikke komme til at betyde noget over skatten? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

ThomasKGEaps:

Hej John 

Hvordan kan det ikke komme til at betyde noget over skatten? 

det bør din kone med personlig virksomhed virkeligt være klar over (med mindre hun driver det i VSO men det ved hun så givet). Hvad man skyder ind eller hæver i alm personbeskattet virksomhed sker i status mellemregning - mener også du fik direkte forklarende link

Man må hæve alt det man vil - det er ikke noget der ændrer ved hverken indtægt eller udgift - det sker i status og ikke i drift - overvej ebog eller paperback https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html  

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jun 17
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit link virker ikke...... og sorry men kreative mennesker er ikke nødvendigvis revisor uddannet. Derfor spørger jeg. Men kan godt høre dette ikke rigtigt giver mig meget forståelse af hvad der sker. Jeg har svært ved at se at penge hensat til virksomhedsbeskatning blot kan hæves og bruges privat blot det står på en mellemregingskonto.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

ThomasKGEaps:

Dit link virker ikke...... og sorry men kreative mennesker er ikke nødvendigvis revisor uddannet. Derfor spørger jeg. Men kan godt høre dette ikke rigtigt giver mig meget forståelse af hvad der sker. Jeg har svært ved at se at penge hensat til virksomhedsbeskatning blot kan hæves og bruges privat blot det står på en mellemregingskonto.

hvis din kone bruger VSO så ved hun det - for det er kompliceret og kræver normalt revisor. Skat er indtægter minus udgifter-  det din kone skyder ind eller hæver er ikke hverken indtægt eller udgift og jo linket virker skam https://johnhannover.blogspot.com/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html  er det igen
og så den bog som I måske med fordel kunne gå gennem som ebog https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html  for også kreative mennesker kan slå sig på skat og andet hvis de ikke forstår ting som, at lam hævning og indsættelse ikke betyder noget for skat i alm personbeskattet enkeltmands

I skal også sætte jeg ind i en del - hvis I køber et ApS som jo - hvad regler angår, har mere i sig end personlig virksomhed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

I en enkeltmandsvirksomhed beskattes man af, hvad man har tjent i årets løb. Altså af indtægter minus udgifter.

Om man lader overskuddet stå, eller hæver det eller lægger det under hovedpuden, så skal der betales den samme skat.

Hvis man KUN har det stående tilbage på kontoen, som skal betale i skat, så ville det jo være bedst ikke at røre dem, for skat forlanger sine penge uanset om man har dem stående eller ej.

For sådan en nød som mig, kalder jeg det ikke mellemregning, men bare "hævet privat". Men det er det samme.

Tilmeldt 27. Jun 17
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Så man kan ikke hensætte noget til virksomhedsbeskatning (22%) som så vil blive yderligt beskattet den dag man hæver dem? (fra 22% og op til personskatten) 

Som jeg har forstået det på revisoren, så har hun hævet fesk 250.000kr som hun er blevet beskattet af, dernæst er der 750.000kr som der er betalt 22% skat af. Hæver hun til eget forbrug af disse 750.000kr ville hun skulle betale skatten fra 22% og op til de ca 37-42% person skat.

 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)