Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af lejlighed - uden mægler -- Hvordan er processen ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hjørring
Tilmeldt 7. Sep 13
Indlæg ialt: 104
Fra  Zmarto ApS Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Vi er et gutter, som er ved at købe en lejlighed sammen (til udlejning)
Der er kontakt med sælger - udenom mægler.- og aftalt pris. 

Har altid handlet igennem mægler - så er der en som kan skære processen ud i pap til mig ?
- Skal mægler blot komme med købsaftale.
- Hvorefter vi blot f.eks. online kan få lavet tinglysning, samt refusionsopgørelse ?
- Klares betalingen blot mellem køber & sælgers bank ?
- Der skal vel hverken foretages tilstandsport, samt el-eftersyn når det er en lejlighed ikke ?

På forhånd tak

http://www.festloeven.dk Festudlejning i Nordjylland - Sluch Ice maskiner 400 kr. Softicemaskiner fra 600,- Popcornmaskiner 350,- 

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

I og med det handler om store beløb, ville jeg aldrig kaste mig ud i det uden rådgivning. Opstår der problemer ved handlen er det er jer selv der hæfter 100%. Bruges en købs-rådgiver ligger det under deres forsikring. - (nu kender jeg selvfølgelig ikke købs-beløbet)

Ud over dette ville jeg heller aldrig købe en lejlighed uden tilstandsport eller el-eftersyn. Det kan jo igen blive vildt dyrt når i ikke kender til evt. dybdegående fejl. I skal vel også have udarbejdet juridisk gyldige dokumenter for hvem der ejer hvad, og hvad der sker ved et senere evt. salg?

Mit råd er derfor i får fat i advokat eller en købsrådgiver der kan hjælpe jer med købet. At spare de penge for så at brænde nallerne gevaldigt og hæfte mange år ud i fremdtiden er ikke det værd. 

Mener jeg selv gav 7-9000,- til købsrådgiver, da jeg i sin tid købte henholdsvis lejlighed og senere hus.

Venligst Smile

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra Svaneke
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 69
Fra  Skøde Centret Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas.

Da sælger ikke anvender ejendomsmægler, står du som køber mere på egen hånd. Dog er ejendomsmægleren under alle omstændigheder sælgers mand. 

Det kan kun anbefales at du får din egen uafhængige køberrådgiver med på sagen. Men sælger bør også have en sælgerrådgiver til at hjælpe sig på sin side. 

Inden købsaftalen underskrives, bør du have udleveret alle dokumenter vedr. ejerlejligheden og ejerforeningen. 

Der laves normalt ikke tilstandsrapport og elrapport på en ejerlejlighed. Sælger har dermed et normalt 10-årigt ansvar for fejl og mangler, som dog kan være lidt svært at gøre brug af i praksis.  

Skøde Centret: Køberrådgivning, skødeskrivning og tinglysning ved boligkøb til faste lave priser.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)