Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offentlig ansatte sendes hjem med fuld løn?

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 609
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
man kan ikke pludseligt beslutte som arbejdsgiver at ALLE ens medarbejdere inden for et eller andet fag  SKAL holde deres ferie nu - det ville jo slet ikke fungere at alle deres børn så skulle være på institution hele sommeren og de skulle arbejde hele sommeren

Det er jo præcis det som er ved at ske: https://www.dr.dk/nyheder/penge/aftale-tusindvis-af-kokke-tjenere-og-hotelansatte-kan-sendes-hjem-uden-loen

Så kan man jo selv vælge om man vil bruge sin ferie eller gå uden løn. Same same.

Cookie - John Hannover:
Det er en bundtarvelig misundelser og totalt mangel på forståelse - desværre fra nogle højreorienterede som åbenbart er meget længere ude end andre og som jeg ikke er stolt over ellers at mene jeg hører til. *
Meget ubehagelig mangel på forståelse for hvordan ting hænger sammen og hvad det hele drejer sig om

Jeg er borgerlig-liberal, og at det er et tabu på et iværksætterforum fortæller mig at det står langt værre til end frygtet. Vi har en alt for stor offentlig sektor i Danmark. At halvdelen af arbejdsstyken på den ene eller anden måde er afhængige af offentlige penge er et problem. Og problemet forstærkes i krisetider, da krisen først rammer de små virksomheder og prekariatet.

Det har da intet med misundelse at gøre eller manglende forståelse Det her er virkeligheden for mange små virksomheder: https://politiken.dk/indland/samfund/art7701943/Jeg-har-m%C3%A5ttet-fyre-dem-der-bedst-kan-overleve-det

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicolai Lundgaard:
Jeg er borgerlig-liberal, og at det er et tabu på et iværksætterforum fortæller mig at det står langt værre til end frygtet. Vi har en alt for stor offentlig sektor i Danmark. At halvdelen af arbejdsstyken på den ene eller anden måde er afhængige af offentlige penge er et problem. Og problemet forstærkes i krisetider, da krisen først rammer de små virksomheder og prekariatet.

Jeg har lige nu på TV2 set Jakob Ellemann og formanden for Dansk Metal kræve samme lønkompensation i det private som det offentlige på grund "retfærdighedsfølelsen".

Derfor er jeg enig med dig i, at det er et meget dårligt tegn, for Amino især, at folk reagerer på den måde de gør her.

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 472
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du beskæftiger dig med noget som er pisseligegyldigt. Hvis du og din forretning forsvandt fra jordens overflade imorgen ville det ikke betyde en skid. Offentligt ansatte varetager vigtige funktioner for velfærdssamfundet, og vilkårene i det offentlige halter generelt efter privatansatte. Hvis du er så misundelig, så søg du ansættelse i det offentlige.

Idioter, som skal finde en syndebuk, uanset om det er offentligt ansatte eller muslimer, er så helvedes dårlige for sammenhængskraften. Derfor får du en reaktion som er proportional med det forbandede agiteren for had mod det samfund, som har givet dig de muligheder du har.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis I ikke begynder at snakke ordentligt til hinanden så bliver tråden lukket.

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 472
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

... og hvis formanden for Dansk Metal vil have 1 til 1, skal lønforskellen mellem Dansk Metals medlemmer, og offentligt ansatte med samme uddannelseslængde, så også udlignes grundet “retfærdighedsfølelsen”?

Hvem er det i øvrigt (udover dumme snotunger af curlinggenerationen) som tror, at offentligt ansatte nu får en ferie med fuld løn? Hvorfor fanden er det nødvendigt at lave et illusorisk narrativ, for at hidse sig op over en følelse af forargelse? De offentligt ansatte har stadig pligter/tilkald/hjemmearbejde, så hvor trådstarter (som er talentløs og derfor bitter) får sin viden om samfundsforhold fra er fanme et spørgsmål.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 609
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Hvis I ikke begynder at snakke ordentligt til hinanden så bliver tråden lukket.

Kan du ikke bare blokere brugeren M.S. Det er jo kun ham som taler grimt.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Hvis I ikke begynder at snakke ordentligt til hinanden så bliver tråden lukket.

Der er kun en person der taler grimt og som har generet andre brugere igennem længere tid.

Hvorfor tillader I en sådan anonym person at være på Amino? Tror I det er et debatmiljø som tiltrækker folk der har lyst til at debatere med deres rigtige navn?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Erik Hamre:
Der er kun en person der taler grimt og som har generet andre brugere igennem længere tid.

Jeg har kigget i historikken og jeg kan ikke se noget inden for de sidste 3 måneder andet end denne tråd. Hvis man puster til gløderne så kommer flammerne så stik en finger i jorden hvis der er en der snakker grimt.

Tråden er under observation.

Tilmeldt 16. Feb 20
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Niels Henriksen:

Hvis I ikke begynder at snakke ordentligt til hinanden så bliver tråden lukket.



Beklager Niels, men det er da en absurd kommentar! Det er én bruger der decideret sviner folk til og dét her er responsen? Amino skulle efter sigende være et nogenlunde seriøst forum. Hvorfor tillader man denne opførsel fra en anonym bruger hvis eneste formål - ofte og flere gange har været, at svine andre folk til, hvis ikke det passer ind i hans agenda.

Kender han nogen der arbejder for Amino, siden han ikke er blevet smidt ud på røv og albuer?

Jeg beklager min hårde tone, men det her er simpelthen for sært.
Tilmeldt 16. Feb 20
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Niels Henriksen:

Erik Hamre:
Der er kun en person der taler grimt og som har generet andre brugere igennem længere tid.


Jeg har kigget i historikken og jeg kan ikke se noget inden for de sidste 3 måneder andet end denne tråd. Hvis man puster til gløderne så kommer flammerne så stik en finger i jorden hvis der er en der snakker grimt.


Tråden er under observation.



Så hver 3. måned har man lov til, at te sig som en idiot - med moderators tilladelse. Useriøst. Også i den grad.
Side 3 ud af 5 (47 indlæg)