Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offentlig ansatte sendes hjem med fuld løn?

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BroncofanDK:
Der er absolut ingen grund - andet end vælgerbestikkelse - til at de hundredetusindevis af offentligt ansatte der ikke kan arbejde hjemme skal betales
du har jo i mange indlæg overbevist om dit politiske ståsted - men du er klar over at konservative, venstre liberal alliance-  ny borgerlige - har stemt for dette ikke

Vælgerbestikkelse? Hold nu op altså - Ingen kunne sende en lære hjem uden løn -uanset jeres sorte misundelser - og at sende dem hjem er eneste rigtige - og  kræve pludselig ferie af alle var sikkert ikke muligt og hvad så  så skulle alle elever nu undervises i sommerferien for at lærene skulle få den på sig - og forældre med planer i sommerferien måtte så ændre alt - der er sort misundelse og manglende samfundssind - og tilmed ikke praktisk løsbart - men det er ALLE partier der bestikker deres begavede vælgere - og så også de som er så misundelige og ikke forstår betydningen af det her sundhedsmæssigt

Siden må de så se hvad de kan for at støtte de hårdest ramte private - rejsebureauer - og andre - lige som der allerede nu er hjælp med dagpenge ret dag et uden arbejdsgiverbetaling mm - men det er et laaaangt træk

sort

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Feb 20
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
John Hannover,

Jeg har altid set dine svar som værende ret gode. Men at Du skriver og bruger ordet "misundelse" konstant og hele tiden gør egentlig bare, at du virker useriøs. Ingen er misundelige. Vi undrer os bare. Du har din mening. Fint. Nogle har en anden mening. Fint. Men det der mudderkast og næsten omkring sig med ligegyldige tillægsord som misundelse - uden nogen har nævnt det, er simpelthen med til, at forringe debatten. Det kommer i den grad bag på mig, siden du plejer at højne debatten en del.

Kim,

Min mor, min moster og hendes kolleger ville sagtens kunne arbejde hjemmefra - derfor anser jeg det som værende absurd.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BroStreamer:
John Hannover,

Jeg har altid set dine svar som værende ret gode. Men at Du skriver og bruger ordet "misundelse" konstant og hele tiden gør egentlig bare, at du virker useriøs. Ingen er misundelige. Vi undrer os bare. Du har din mening. Fint. Nogle har en anden mening. Fint. Men det der mudderkast og næsten omkring sig med ligegyldige tillægsord som misundelse - uden nogen har nævnt det, er simpelthen med til, at forringe debatten. Det kommer i den grad bag på mig, siden du plejer at højne debatten en del.

Kim,

Min mor, min moster og hendes kolleger ville sagtens kunne arbejde hjemmefra - derfor anser jeg det som værende absurd.

Jeg kan ikke lige se det som andet end misundelser - det er sandheden. Vi taler i meget høj grad lærere og pædagoger - mange andre arbejde hjemmefra - Jeg synes da også det er dumt, at de som KAN ikke bliver bedt om det-  men har nu heller ikke oplevet et - jeg har 2 lærere som børn og de har fået masser af opgaver under de 14 dage til forberedelse

Det som harmer er - at her har vi et område hvor vi kan stå sammen  - og så mange skriver det er Mette Frederiksen der bare vil tækkes vælgere (og jeg hører til højre side) hvor sandt er at HELE folketinget - tilmed inkl alle yderste højre har stemt for - nødvendige fornuftige tiltag

Det er totalt ligemeget for økonomien om de får løn
De er tjenestemænd eller funktionærer og kan ikke sendes hjem uden
De SKAL hjem for at vi ikke skal have 25-40 børn samlet i skoleklasse og institutioner

Den opgave er løst. Derudover er de som IKKE udfører vigtige opgaver sendt hjem - Heller ikke det koster samfundet EN rød øre. Lærere og pædagoger heller ikke, da der IKKE er tale om at man vil refundere omk til forældrene - så 0 kr i omkostning - samme for øvrige offentlige som evt er hjemme uden at arbejde hjemmefra

Her har man løst et meget vigtigt sundheds issue - bedst muligt og hurtigst muligt - og straks skriver en del (heldigvis få sorte tanker) at det da er Mette F som vil have vælgere. Det er SMASK usmageligt - sorry to say. Det kan da ikke beskyldes for at være for at få vælgere, når også V, K, LA og NB stemmer for og støtter fuldt?

Jeg vil være helt enig med dig i, at de som KAN arbejde hjemmefra da bør skulle det - det tror jeg mere er vanskeligheder med at arrangere noget så hurtigt.

Det afgørende her er at undlade at piske en grim stemning op om det totalt uretfærdige.

Der er INGEN omk for det offentlige som beholder indtægter og ikke KAN sende folk hjem uden løn. Vi er enig om, at de som KAN meningsfuldt arbejde hjemmefra BØR gøre det. Ingen private funktionærer kunne sendes hjem uden løn eller med samlet krav om ferie NU heller - og skolelærere der NU skulle holde ferie ville smadre sommeren for masser af mennesker med planer, hvis de små skulle i skole frem til 10/7 i stedet f.eks - Det er alene sund fornuft og samfundsmæssigt smukt

Siden kommer der en regning - som alle er indstillede på at samle op - og hvor der sikkert kan vise sig forskelle på venstre og højre, men det er slet ikke tilfældet endnu - der er enighed

Det vil være dyrt - og først må man se på de hårdest ramte - flyselskaber, rejsebureauer som bravo, spies osv - hotelkæder og så alle de små - hvad kan staten her punge ud med. Det bliver næste tag - som vil kræve meget mere regning og viden om konsekvenser. Bliver det 14 dage eller 8 uger - stor forskel

Der bliver ikke råd til at erstatte alle tab desværre, selv om DK står ultrastærkt økonomisk takket være reel stor enighed om mange ting fra H til V - som et af 9 AAA ratede lande. Vi kommer til at prioritere.

Der er en del tiltag - frigivelse af cyklisk opsparing banker + statsgaranti op omkring 200 mia - arbejdsgivere fritaget for dagpenge pligt fra dag 1 ved sygdom og karantæne - og meget mere - og mere er på vej til det private.

De som kan blive store tabere, er nok de som IKKE kan vise de er sunde inden corona. Nye virksomheder uden overskud - eller gamle

Det handler slet ikke om, at jeg ikke synes man skal udnytte de hjemsendte offentlige eller private - men alene om at man skal lade være med at se det som en politisk kamp ud fra den der gammeldags hadstemning mod offentlige hos mange

Det NU vi kan få et - TRODS ALT stort øjeblik ved at bakke hinanden op, vise solidaritet - acceptere, at der træffes beslutninger som man siden ville have truffet anderledes, i en helt totalt ny og anspændt situation - men være stolte af, at alle partier til nu - har bakket fuldt op - uden misundelse over, at måske offentlige får en lettere vej end visse private-  fordi man forstår hvorfor. Og Ja misundelse er det ofte - for jeg er jo ikke offentlig (tidl har samme sikkert gjort sig lystige over hvor meget bedre det var at være selvstændig) men værst - det er en uskøn politisk fastlåshed - heldigvis hos ganske få danskere - som ofte desværre er på den højrefløj jeg selv er, og ofte ser sig selv som iværksættere mm

sorry - men jeg synes det er alvorligt - Støt nu op om de her tiltag - som alle partier gør det - og kom så med forslag til hvad man kan gøre for at løse det for de mange firmaer og ansatte - som VIL blive hårdt ramt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Cookie - John Hannover:
du har jo i mange indlæg overbevist om dit politiske ståsted - men du er klar over at konservative, venstre liberal alliance-  ny borgerlige - har stemt for dette ikke

Du er da bestemt helle ikke bleg for at promovere dit politiske ståsted! Ligesom Morten Østergaard og hans tropper af racistiske blondinehær af indignerede identitetskrigere, så har du jo også samme belærende selvglæde. Bevar mig vel for din sprogbrug - "SORTE" misundelse. At DU gerne vil have at DINE børn tilgodeses med offentlige midler må du jo så håndtere med din egen selvfølelse, og det gør du jo tydeligvis også.

Uagtet at du intet aner om hvordan Systemdanmark behandler udsatte børn, så har du jo også de haft belærende meninger, og både på menneskelig side og på lovgivningsside har du - ligesom 1930'ernes 'ismer en forkærlighed for at virksomheder og borgere i dette samfund er til for systemets skyld og ikke det modsatte. 

I modsætning til din kompetence på mange administrative og forretningsmæssige områder, så omgås du meget lemfældigt med sandheden i tråde som denne. Selvom du tydeligvis gerne vil søle konservative, venstre, liberal alliance og ny borgerlige ind i regeringens ageren på det økonomiske område, så ved du jo godt at det er uærligt. De borgerlige partier har ikke stemt for at sende offentligt ansatte hjem med fuld løn - det er en regeringsbeslutning som blev truffet inden folketinget blev hørt. De borgerlige har støttet op om værktøjerne til at håndtere krisen - ikke hverken den forudgående sløsen med befolkningens sikkerhed eller regeringens beslutninger på økonomien.

Cookie - John Hannover:
Derudover er de som IKKE udfører vigtige opgaver sendt hjem - Heller ikke det koster samfundet EN rød øre. Lærere og pædagoger heller ikke, da der IKKE er tale om at man vil refundere omk til forældrene - så 0 kr i omkostning - samme for øvrige offentlige som evt er hjemme uden at arbejde hjemmefra

Du er formodentlig også vidende om at det offentlige betaler minimum 75% af institutionspladsomkostningerne så ovenstående er mere end 75% løgn.

Sammenhold kræver rent faktisk at man er sammen om ting, og der er kæmpe forskel på om folk får fordele fordi de gør sig fortjent til det eller det kun er en effekt af at tilhøre en bestemt gruppe i samfundet. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

BroncofanDK:
Du er da bestemt helle ikke bleg for at promovere dit politiske ståsted!
  klart jeg ikke er - det der er mit point er - at det IKKE er tidspunktet at lufte det her - hvor der skal sammenhold og hvor det er totalt vrøvl af let paranoid grad at påstå det er noget der sker for at Mette Frederiksen kan tækkes sine vælgere. Det er vedtaget af helt enigt folketing

BroncofanDK:
Du er formodentlig også vidende om at det offentlige betaler minimum 75% af institutionspladsomkostningerne så ovenstående er mere end 75% løgn
Kan du lige forklare mig hvilken ekstra omkostning de offentlige får her? Det er en omkostning de har uanset der er åbent eller ikke - og der er ikke meldt ud om tilbagebetaling til forældre - (nej du skal ikke forklare det for jeg er helst fri for det her)

Jeg har ingen forventning om at kunne få dig til at forstå denne sammenhæng

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

BroncofanDK:
Du er da bestemt helle ikke bleg for at promovere dit politiske ståsted!
  klart jeg ikke er - det der er mit point er - at det IKKE er tidspunktet at lufte det her - hvor der skal sammenhold og hvor det er totalt vrøvl af let paranoid grad at påstå det er noget der sker for at Mette Frederiksen kan tækkes sine vælgere. Det er vedtaget af helt enigt folketing

BroncofanDK:
Du er formodentlig også vidende om at det offentlige betaler minimum 75% af institutionspladsomkostningerne så ovenstående er mere end 75% løgn
Kan du lige forklare mig hvilken ekstra omkostning de offentlige får her? Det er en omkostning de har uanset der er åbent eller ikke - og der er ikke meldt ud om tilbagebetaling til forældre - (nej du skal ikke forklare det for jeg er helst fri for det her)

Jeg har ingen forventning om at kunne få dig til at forstå denne sammenhæng

vh john H 

I din politiske vurdering har du åbenlyst ingen ide om hvad Martin Rossen er for en person, og det er en kende naivt at tro at Mette Frederiksen's politiske kompas ikke er drejet effektivt mod egeninteresse. Der er ikke en eneste positionering hun har lavet de seneste 5 år som ikke følger den drejebog som Martin præsenterede for 15 år siden.

Der forventes pt et tab af omkring 50000 private arbejdspladser fra Corona situationen, og det er komisk at en økonomimand synes at det er et super argument for at den offentlige sektor skal betale for arbejdskraft man ikke får.

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Så! nu er der sku hjælp på vej til privatansatte også...https://www.dr.dk/nyheder/regeringen-paa-vej-med-hjaelp-til-privatansatte

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)