Hvad gør små virksomheder, nu hvor Danmark lukker ned? Venlig hilsen Albert van Harten |
Danmark lukker ned
- 1

Mine børn er 2 og 5 år. Så det er ikke fordi jeg kan lade dem passe sig selv imens jeg arbejder. |

Det var det jeg mener. Vil der være en form for erstatning fra regeringen? Kan man melde sig syg? Det er vel pga. sygdom at der ikke kan arbejdes, eller er det ikke sådan det virker (sagde han med en spinkel håb i stemmen)? |
Du kan være ret sikker på at der ikke er nogen hjælp at hente. Ved du ikke at du som selvstændig defineres som rig af regeringen og dens støttepartier, og at uanset om du tjener mindre end en kontanthjælpsmodtager, så har du bare at betale. Lidt ekstra afgifter her og der for den "Grønne omstilling" skal du jo så også betale, og regeringen er sikker på at de statstilskud de opkræver hos dig og giver til Vestas vil gøre dig rigere. |
Som jeg forstår det, vil der blive oprettet nød pasning, i de forskellige kommuner. |
Det er ærgerligt. Jeg har en kaffebar og vil ikke lukke, da vi skal betale 3 måneders husleje forud i april. Men der er ingen kunder i dag, så jeg tænker om det ikke er bedre bare at lukke eller lave om på åbningstiderne for at ikke skal betale så meget i løn til personale.. |
Hej Albert Jeg tror at de fleste mindre virksomheder arbejder videre og prøver at holde arbejdet kørende. Det gør vi i hvert fald her hos MusvitService.dk hvor vi yder erhvervsrengøring på Sjælland. Der er ekstra fokus på rengøring og hygiejne i øjeblikket pga. virussen, så det er vigtigt at vores kunder kan komme ind til rene lokaler, hvor der er fokus på afspritning af håndtag m.m. Når man er iværksætter møder man mange udfordringer, og i dette tilfælde en meget alvorlig en for mange virksomheder. Man må tage nogle forholdsregler, men jeg går ikke ud fra at der er noget støtte ren økonomisk, som du spørger om længere nede i debatten. Mvh. Lasse |
Indhent et konkurrencedygtigt tilbud på erhvervsrengøring fra MusvitService.dk

Altså, jeg er ikke bange for at min virksomhed går nedenom og hjem pga dette. Det er bare træls at være på tvungen ferie, især fordi ferie ikke er indbringende. Har heldigvis nok reserve, men vil gerne kunne kontinuere min indtægt. Albert |