Hej Aminoer Jeg har en bil på papegøjeplader i mit navn og kører enkeltmandsvirksomhed. Jeg har i sidste uge modtaget et par tilbud på bilforsikring og her var et af tilbuddene væsentlig billigere hvis bilen blev registreret under virksomheden, i stedet for mit eget navn. Og det undrer mig meget, for jeg ER jo virksomheden og dermed bør der ingen forskel være, ik? Jeg har forsøgt at søge svar på SKAT juridiske vejledning, uden held. Jeg vil jo gerne drage fordel af den billige forsikring. Så kan jeg flytte bilen over i virksomheden, helt uden skattemæssige konsekvenser? (Bilen skal holdes ude af virksomhedsordningen) De bedste hilsner Ronnie |
Vent på andre men ideen er jo at du har købt bilen med moms betalt privat og du betaler udgifterne selv og betaler privat benyttelsesafgift - hvorved du får skattefri kørepenge og tilmed momsfradrag for driften
Jeg kan se problemer:
Flytte over - hvordan rent momsmæssigt
Ejet af virksomheden uden for VSO må jo være fordi du ved, at du ellers beskattes af fri bil - men jeg kan ikke lige se hvordan du ellers kan eje din papegøjepladen bil i personlig virksomhed uden for VSO og stadigt selv have betalt bilen med moms og betalt privat benyttelsesafgift?
Virksomheden kan jo ikke betale forsikring for en bil du ejer - så den skal jo så eje bilen - og så kan du vel ikke benytte skattefri kørselsfradrag + momsfradrag af drift
Vent på andre - jeg er med her for lige at se om en dygtig byder ind
vh John Hannover