Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feriebolig

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej JH,

Hvilke 5 bøger vil du så anbefale?
 
 
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 3/13/2006 1:07:15 PM Forfatter: DanishInvestor

Hvilke 5 bøger vil du så anbefale?

 
Hej DanishInvestor
 
Det kommer naturligvis an på hvem jeg gav rådet... men en bogserie som jeg synes er helt kanon både for nybegyndere og såmen også for lidt mere erfarne investorer er Robert T. Kiyosaki''s  Rich Dad, Poor Dad ... der er så en masse ekstra bøger hvor han går i dybden med de kapiteler der er i den bog. Den er måske lidt overamerikansk nogle steder - men giver et godt indblik i hvordan man bør angribe økonomiske dispositioner.
Der er også en amerikanske bog der hedder Flipping RealEstate som jeg synes er en rigtig lille lækkerbidsken hvis man gerne har interesser i den retning. Den fokuserer meget kraftigt på at de ENESTE man skal købe en ejendom af er MOTIVATED SELLERS ... folk som er presset til at sælge af den ene eller anden grund. Og så er der en masse små tricks som man kan bruge i forhandlingssituationer.
 
JH
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 3/13/2006 1:01:09 PM Forfatter: Anders Christensen Hvad gør man så ved det faktum at udlændinge ikke kan eje fast ejendom i Tyrkiet?

Lige på nær SaudiArabien - så kan udlændige eje fast ejendom alle steder... Det er bare et spørgsmål om at lave den rigtige juridiske konstellation. F.eks. via et off-shore selskab... Mange ejendomme i Thailand f.eks. er ejet af selskaber i Delaware som så igen er ejet af danskere - det er f.eks. en måde at omgåes de lidt skrappe regeler for udlændinges ejendomsbesiddelser i Thailand.
 
Samme med Tyrkiet... hvis der er en køber... så er der en måde du kan få lov at købe på....
 
JH
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/13/2006 12:58:29 PM Forfatter: JH DK [QUOTE]
Jeg vil stærkt anbefale alle der overvejer at købe en ejendom som investering/spekulationsobjekt .... i danmark eller i udlandet ... dels at læse 5 bøger om investering/økonomi... dels at tage en upartisk rådgiver med på råd... hvis de eneste du tager imod gode råd fra er din bankmand (som tjener på dig) og din mægler (som tjener på dig) så har du ikke en chance for at vurderer om du er ved at gøre en dårlig handel.
JH

Er det ikke også grunden til at forfattere skriver bøger? for at tjene penge??
 
Hvis man ikke kan stole på nogen, så må man "nøjes" at stole på sin selv og sine egne beregninger og mavefornemmelser...
 
/Brian
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/13/2006 1:27:07 PM Forfatter: Briian
Er det ikke også grunden til at forfattere skriver bøger? for at tjene penge??
Hvis man ikke kan stole på nogen, så må man ''nøjes'' at stole på sin selv og sine egne beregninger og mavefornemmelser...
/Brian

En forfatter mister ikke penge hvis du ikke køber en lejlighed i tyrkiet... Det gør din bankmand, advokat, mægler osv. derimod ... Hvis du ville købe en meget dyr bil - bør du så kun lytte til hvad bilsælgeren siger??
 
Det er klart at man skal have den rette mavefornemmelse med det man investere sine penge i.... Men man skal bare passe på ikke at lade begejstringen løbe af med en.... Derfor skal der ALTID være nogle logiske, rationelle argumenter bag en stor investering...
 
JH
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig i, at man ikke kan sammenligne markederne (Bulgarien, Tyrkiet, Frankrig og Spanien), og min pointe er også bare, at man skal købe med udgangspunkt i egne holdninger og eget behov.. mange lader sig vildlede af annoncer og andres holdninger! Mit råd er derfor, at "du" skal identificere dit eget behov, få financieringen på plads og gennemsøg derefter det valgte marked.

 

Tilmeldt 17. Dec 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/13/2006 1:22:52 PM Forfatter: JH DK
men en bogserie som jeg synes er helt kanon både for nybegyndere og såmen også for lidt mere erfarne investorer er Robert T. Kiyosaki's  Rich Dad, Poor Dad ... der er så en masse ekstra bøger hvor han går i dybden med de kapiteler der er i den bog. Den er måske lidt overamerikansk nogle steder - men giver et godt indblik i hvordan man bør angribe økonomiske dispositioner.
Den står på min reol
 
Der er også en amerikanske bog der hedder Flipping RealEstate som jeg synes er en rigtig lille lækkerbidsken hvis man gerne har interesser i den retning. Den fokuserer meget kraftigt på at de ENESTE man skal købe en ejendom af er MOTIVATED SELLERS ... folk som er presset til at sælge af den ene eller anden grund. Og så er der en masse små tricks som man kan bruge i forhandlingssituationer.
JH

Der er mange bøger med den titel, synes rigtig godt om Bronchick's bøger.

 
Lyder som om vi har den samme "litterære" baggrund
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/13/2006 1:01:09 PM Forfatter: Anders Christensen Hvad gør man så ved det faktum at udlændinge ikke kan eje fast ejendom i Tyrkiet?


Hej Anders

Hvor er det lige du ser det "faktum" ?

Dbh Martin
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 3/13/2006 3:42:28 PM Forfatter: Martin Thorborg
Dato: 3/13/2006 1:01:09 PM Forfatter: Anders Christensen Hvad gør man så ved det faktum at udlændinge ikke kan eje fast ejendom i Tyrkiet?
Hej Anders Hvor er det lige du ser det ''faktum'' ? Dbh Martin

 
http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=339105 <-- Der er lidt om det her.   
 
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/13/2006 2:21:28 PM Forfatter: Martin S.

Jeg er helt enig i, at man ikke kan sammenligne markederne (Bulgarien, Tyrkiet, Frankrig og Spanien), og min pointe er også bare, at man skal købe med udgangspunkt i egne holdninger og eget behov.. mange lader sig vildlede af annoncer og andres holdninger! Mit råd er derfor, at ''du'' skal identificere dit eget behov, få financieringen på plads og gennemsøg derefter det valgte marked.

Men alligevel bruger du ordet BILLIGT om Bulgarien og Tyrkiet?? Og det var egentligt det jeg efterlyste en forklaring på....
 
Jeg giver dig fuldstændigt ret i at man skal tage udgangspunkt i eget behov. Og hvis ens behov er en value-for-money feriebolig som familien kan tage ned til, nyde solen, spise godt og hygge sig i... Ja, så kan det godt findes i Tyrkiet.
Men hvis man vil købe med det primære formål at tjene penge - så tror jeg ikke Tyrkiet er sagen. Og slet ikke hvis man gældssætter sig hårdt for at prøve lykken....
 
JH
Side 3 ud af 5 (46 indlæg)