Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feriebolig

Side 2 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har været nede at se kemer, og synes meget om rådet, det har kæmpe muligheder.. og det er heller ikke som vi kender tyrkiet med høje skumle hoteller. men en super område, for de mere rige tyrker.. jeg tror personligt der er kæmpe muligheder der..
Men har også kigget på tyskland, og det er helt sikker noget jeg vil blive ved med
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har svært ved at se hvordan det er billigere der, for de lejligheder man ofte finder der, er store steder hvor der er fra 20- 100 lejligheder, og det er der ikke noget unik over, og de ligger stadig over 100.000 eu. samt er har de slet ikke så meget at tilbyde, som fra kemer og langs kysten.

og der kan man i romer stil, med kanon udsigt til bjergende, samt super gode muligheder fra ski til safari og golf, få egen lejlighed med 40m2 pool, hvor der er maks 6 lejligheder samlet. og de ligger også i 100.000 eu.
 
Og i kemer området stiger boliger ca 24,7 % om året.
 
Så jeg har altså meget svært ved at se hvad der skulle være galt med tyrkiet????? 
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg synes ikke der er noget galt med Tyrkiet!

Men jeg valgte Tyrkiet fra pga. flere elementer i deres lovgivning blandt andet skødelovgivningen, som gør det hele noget mre besværligt!
 
Men jeg synes at det gælder om at have den rigtige følelse i maven. Har du det, så go for it!!
 
/Brian
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/11/2006 9:42:25 AM Forfatter: easy_lang
Og i kemer området stiger boliger ca 24,7 % om året.
 
Uha! Den kunne jeg ikke lige lade være med at kommenterer på.... Pas på med at stirre dig blind på historiske stigninger... Der er INGEN garantier for positiv prisudvikling - derfor er tallet 24,7% en rød advarselslampe - om noget burde det sige dig som investor at markedet er ved at overophede. (hvad jeg personligt absolut tror det er... tyrkiske ferielejligheder er blevet et spil sorteper - hvor der kommer til at sidde nogle købere tilbage med nogle ALT for dyrt købte ejendomme før eller siden - hvis alle køber med det formål at sælge igen efter et år med en gevinst på 25% .. så siger al logik jo at før eller siden ramler det hele sammen)
 
Tænk også lige over at hovedårsagen til at det tyrkiske ejendomsmarkede boomer i disse år er at vesterlændinge investerer kraftigt... hvad sker der når investeringslysten i vesten stillner af (f.eks. ved rentestigninger, konjunkturskift) - stiger de så stadig 24,7% ... eller falder de måske ligefrem i værdi...
 
En dygtig investor lige nu SÆLGER en tyrkisk ferielejlighed til en privatperson som TROR han er investor - istedet køber han med den blinde tro at priserne fortsætter med at stige... for det har de gjort førhen. Det er ren gambling... Investering handler om at købe noget når det er undervurderet... ikke overvurderet.
 
Min filosofi indenfor ejendomsinvestering er ... køb noget der giver et afkast ... noget cashflow løbende... hvis denne cashflow kan betale de udgifter der er til finansiering,skatter,drift...  og det virker sandsynligt at du konstant kan finde en lejer - så er det en god investering  .... ellers hold nallerne fra det.
 
Så mit råd er ... tænk dig GODT om inden du gældssætter dig for at købe en tyrkisk ferielejlighed...
 
JH
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil også lige blande mig i debatten - når det kommer til at købe feriebolig i udlandet, bliver det tit et holdningsspørgsmål!

Tyrkiet er billigt, men måske er markedet holdt oppe af grådighed? På et eller andet tidspunkt skal du sælge til en slutbruger, som har lyst til at bo i landet.
 
Bulgarien er billigt, men byder ikke på et specielt godt vinterklima, hvilket er et klart minus mht. vinterbrug og -udlejning.
 
Sydspanien er dyrere, men du har stadig mulighed for at købe billigt og gøre rigtig gode investeringer.. Du kan sagtens finde en rigtig god lejlighed - i første række til golfbane og med kort afstand til både kysten og skiløb i bjergene - til godt en million! Og der er klart bedre finansieringsmuligheder, når du køber i Frankrig og Spanien, hvilket i sig selv er en god indikation af investerinsrisikoen!
Tilmeldt 22. Feb 06
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

hej derude

 
Jeg er ikke enige. Klart er Tyrkiet det perfekte sted at investerer...Det hele handler om kontakter...Køber man bolig igennem Danmark jamen så er du sikret en masse ting....- Selvfølgelig også dyrere...
 
Jeg er jeg selv fra tyrkiet, og har mine kontakter der og mange forbindelser..Og kender mange danskere som har købt boligere dernede....Der er super meget tilfredse...Tyrkiet er stedet på længere sigt...Bare fordi der sidder nogle som ikke kan få skøde..Det handler om forbindelser..Tro det eller ej, men sådanne er Tyrkiet...- Og stol ikke på Gud og hver mand dernede.
Bulganien, kan jeg ikke se en fremtid i......Tyrkiet vil altid skille sig ud.
Kroatien kan gå hen og blive en perle ...Ikke fordi jeg vil have noget dernede, men til dem af jer som ikke ved hvad de gør helt.
 
Nå men jeg må videre..Hyg jer derude..
Lige den sidste tilføjelse som et fif er at man skal købe boligere steder som ikke er blevet populært endnu, altså rejsemål hvor man tror der på længere sigt vil være penge i. Eks. som Easy lang skriver, jamen så er KEmer FANTASTISK sted og det ligger kanon..Og Ski stedet trækker ubskrivelige mange Turister fra Skandiavian....
 
SKal i sikre bolig i tyrkiet så er denne side perfekt. www.troll-home.dk
 
Hygge
Tilmeldt 17. Dec 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/12/2006 9:18:22 PM Forfatter: JH DK
En dygtig investor lige nu SÆLGER en tyrkisk ferielejlighed til en privatperson som TROR han er investor - istedet køber han med den blinde tro at priserne fortsætter med at stige... for det har de gjort førhen. Det er ren gambling... Investering handler om at købe noget når det er undervurderet... ikke overvurderet.
Min filosofi indenfor ejendomsinvestering er ... køb noget der giver et afkast ... noget cashflow løbende... hvis denne cashflow kan betale de udgifter der er til finansiering,skatter,drift...  og det virker sandsynligt at du konstant kan finde en lejer - så er det en god investering  .... ellers hold nallerne fra det.

 
AMEN!  - Jeg kunne ikke have sagt det bedre.
Køb af ejendom med det ene formål at sælge igen senere til en højere pris er SPEKULATION og er højrisiko.
Køb af ejendom der giver et positivt afkast ved udlejning er INVESTERING.
 
Private skal holde sig til sidstnævnte
 
Tilmeldt 22. Feb 06
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig DanishInvestor....:0)))

 
 
 
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/13/2006 8:57:54 AM Forfatter: Martin S.
Tyrkiet er billigt, men måske er markedet holdt oppe af grådighed? På et eller andet tidspunkt skal du sælge til en slutbruger, som har lyst til at bo i landet.
Bulgarien er billigt, men byder ikke på et specielt godt vinterklima, hvilket er et klart minus mht. vinterbrug og -udlejning.
 
Kunne du ikke forklarer mig hvorfor du mener det tyrkiske/bulgarske ejendomsmarkede er billigt???? Hvad er dit sammenligningsgrundlag??
 
Jeg er lidt bange for at mange synes at tyrkiet, bulgarien osv. er billige (og dermed gode køb) dels fordi de har fået det indprintet i hovedet via annoncer - dels fordi de sammenligner forkert.
 
Lad mig give et eksempel:
 
Lejlighederne i københavn er billige - fordi lejlighederne i Tokyo koster 5 gange så meget ... ferieboliger i tyrkiet er billige - fordi ferieboliger i danmark/spanien koster langt mere...  Omvendt kunne man fortsætte og sige... boliger i tyrkiet er dyre - fordi boliger i cambodia kun koster 1/10 af hvad de gør i tyrkiet...
 
man kan IKKE sammenligne to vidt forskellige markeder og få noget som helst fornuftigt resonement ud af det!!!
 
Jeg vil stærkt anbefale alle der overvejer at købe en ejendom som investering/spekulationsobjekt .... i danmark eller i udlandet ... dels at læse 5 bøger om investering/økonomi... dels at tage en upartisk rådgiver med på råd... hvis de eneste du tager imod gode råd fra er din bankmand (som tjener på dig) og din mægler (som tjener på dig) så har du ikke en chance for at vurderer om du er ved at gøre en dårlig handel.
 
JH
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad gør man så ved det faktum at udlændinge ikke kan eje fast ejendom i Tyrkiet?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 2 ud af 5 (46 indlæg)