Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

iværksætterkonto - midler hvad må man og ikke må.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jul 17
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, og  tak for en super fed side!. 

Jeg har et par spørgsmål. 

Nu vil jeg starte en ny virksomhed, men den er meget kapital intensiv. produkter som jeg vil købe og lege videre koster en del. Spørgsmål går på, om jeg må smide penge ind på en iværksætterkonto, også fradrag de 52% fra min 2019 års opgørelse?

EJeg forventer at hæve pengene i january 2021. For at købe produkter til virksomheden som jeg så lejer ud igen til kunder.

Må man trække variable udgifter fra? Så som porto, løn til medarbejder, forsikring, lager rum mm. Ting som jeg IKKE har brugt midler fra iværlsætter konto.

må jeg trække afskrivning på product ? eller hvis produktet er defekt og ikke kan lejes ud længere? m

Et andet spørgsmål jeg har:

De penge der kommer ind på kontoen fra kunder, de skal beskattes 100%? Jeg kan ikke trække noget fradrag fra? f.eks. 10kr i leje - moms 2kr  = 8kr 

så skal 22% trækkes fra 8kr ? hvis jeg ikke har behov for pengene, kan jeg smide de 8kr i andre midler for at undgå det fulde 22% beskatning ?

jeg har læst noget om at efter en årrække kan man få fradrag ?

Tusind tak, 

håber på lidt feedback. 

Tilmeldt 3. Jul 17
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Bonus spørgsmål:

Hvis jeg vælger IKKE at oprette iværksætterkonto:

Jeg køber produkt per styk: 4000kr. X 100st. = 400000kr.

Kan jeg vælge at afskrive beløbet over flere år. Da det er udlejning og derfor kommer ikke til at tjene noget de næste mange år. 

Eller skal jeg afskrive hele beløbet på engang da det er under de 14000Kr.~ Per produkt?

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)