Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af hjemmeside - første gang

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Mar 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino

Jeg står i den situation at jeg for første gang skal sælge en hjemmeside og i den forbindelse har jeg et par spørgsmål til jer eksperter.

Min hjemmeside har aldrig været rigtig profitabel. Der har været lidt Google ads til at dække omkostninger, men der har aldrig været andet end et par håndører i det for mig. Bliver jeg beskattet af salgsprisen eller vil det svare til at sælge en cykel eller et maleri? Hjemmesiden er ikke ejet i en virksomhed men af mig privat.

Vi har tænkt os at lave selve handlen face to face men er der noget jeg skal være opmærksom på ved overdragelsen? Jeg tænker både juridisk men også ift. at blive snydt af køber

Er der andet jeg skal være opmærksom på ved et salg? Både juridiske og økonomiske overvejelser er velkomne
Tilmeldt 13. Apr 14
Indlæg ialt: 38
Fra  Lej-Soundboks.dk Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det er en god ide at mødes ved overdragelse, så begge parter er mere trygge. 
Sæt kunden ind i det hele. 

Hvis du sælger hjemmesiden, så sælger du vel også virksomheden?

[Linkbuilding fjernet af moderator]

Udlejning af Soundbokse i hele Danmark fra Lej-Soundboks.dk | Lyden til din fest

Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg tror desværre ikke du skal regne med at få nogen penge ind for en side der ikke har genereret noget indtægt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

da hjemmesiden vel er lavet for at skabe indtægt og du vel også har kunnet trække udgifter fra - så er svaret - ja - du bliver beskattet af salget - det vil ikke være som privat indbo

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Feb 20
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :
macodox:

Jeg tror desværre ikke du skal regne med at få nogen penge ind for en side der ikke har genereret noget indtægt.



Og det kommer fra en person der ville sælge en "idé/domæne" til 100.000 kroner.
Tilmeldt 8. Mar 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke en virksomhed involveret fra min side. Den er ejet af mig som privat men sælges til en der har en virksomhed. Jeg har ikke trukket udgifter fra på den. Der har også kun været en smule hostingudgifter. Men salget bliver jeg altså beskattet af? Som B indkomst? 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)