Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms - Hvad må jeg indberette?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 19
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag Amino Jeg har lige et spørgsmål ang moms, når jeg driver et Enkeltmandsvirksomhed på min egen afdresse, må jeg så afregne moms af f.eks Elrening, Internet. Hvis ja, hvad må jeg så fraskrive? På el har jeg hørt man både kan trække de 25% moms fra, men også afgift, er dette korrekt? Jeg oprettede mit enkeltmands i slut februar, må jeg så kun fraskrie fra perioden fra oprettelse til nu, eller må jeg fraskrive for hele kvartal betalt start februar? VH Rasmus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:03

Momsfradrag kræver ganske enkelt at regningen tydeligt er udstedt til dit firma OG - naturligvis at det sker til rent firmabrug. 
Internet - hvis det er faktureret til firmaet - men er i hjemmet - vil du som udgangspunkt kunne dele momsen 50/50 i firma og privat (skal altid deles) men KUN hvis behovet er firmaets OG regningen udstedt til firmaet.

Du fører så i øvrigt regnskab fra du startede til nu - og som nævnt ikke for noget du bruger privat og ikke moms af noget som ikke er udstedt til dit CVR

At få fradrag for forbrug i det hele taget - er ikke let - og kræver jo du kan dokumentere eller sandsynligøre det er firma forbrug alene - Du kan ikke trække fra bare fordi du arbejder hjemmefra

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Jan 19
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 13:11

Tusind tak for svaret!

Alle regninger bliver sendt i mit navn, og det beløb jeg vil kunne spare på f.eks internet ved at lave det 50/50 og få skiftet til firma, vil være så begrænset, at jeg tænker jeg bare lader være med at rode mig ud i det. Når det så er sagt vil jeg høre.

Jeg købte mit domæne til virksomheden før jeg fik cvr, og skal nu til at opgradere mit hosting, jeg må vel ikke trække momsen fra domæne når det blev oprettet før cvr, men hvordan når jeg opgradere? Ejeren af min one konto står i mit navn.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:34

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)