Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aps eller Holding

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er tæt på at lave nogle investeringer, som kræver opstart af firma. Men er lidt i tvivl om hvad der er bedst at gøre aps/holding. Jeg er som sådan ikke bange for at firmaet går ned, men vil gerne have en sikkerhed for at privaten ikke bliver trukket med i en evt. konkurs. Jeg er bekendt med de 40.000 kr. til aps, som er den normale risiko, men påtænker at sætte 700.000 ind i selskabet evt. som lån. Afkastet fra firmaet skal i første omgang geninvestere i mere værdi, men på et tidspunkt skal lånet tilbage betales til privaten.  

1. Hvilken selskabs form anbefales og hvorfor.

2. Kan man evt. sætte renter på de 700K og spare lidt på skatten.

3. Har desuden et udlejnings hus, som er købt privat , som jeg overvejer at sælge til firmaet, hvilken fordele/ ulemper er der ved det. 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Keld_J:

påtænker at sætte 700.000 ind i selskabet evt. som lån. Afkastet fra firmaet skal i første omgang geninvestere i mere værdi, men på et tidspunkt skal lånet tilbage betales til privaten.  

1. Hvilken selskabs form anbefales og hvorfor.

2. Kan man evt. sætte renter på de 700K og spare lidt på skatten.

3. Har desuden et udlejnings hus, som er købt privat , som jeg overvejer at sælge til firmaet, hvilken fordele/ ulemper er der ved det. 

hvis du tænker i at investere i aktier mm - så er det nok ikke god ide skattemæssigt ikke at gøre det privat men ellers

Du kan stifte med 40 t - og du kan så også låne selskabet penge som du har lyst, bare du beregner en markedsrente som betale fra selskabet til dig (ofte omkring 4% - sættes for højt kan det give en del problemer med skat - men sæt som det selskabet kan vise det skulle betale hos 3. part.) Det kan du gøre konvertibelt, men det er besværligt og skal være del af din stiftelse/vedtægter mm eller blot som alm anfordringslån som du så kan risikere at tabe uden fradrag. Med 700.000 bør du tale med revisor om konvertibelt lån https://johnhannover.blogspot.dk/2018/02/konvertibelt-lan-til-selskab-fra-ejer.html De 40 t vil du have fradrag for som tab i aktieindkomst

1 ApS er vel eneste hvis du vil i selskabsform hvis ikke du i stedet for lån ved stifte A/S men det er der så en del andre regler om. OM du vil have holding på toppen afhænger af mange ting - læs her https://johnhannover.blogspot.com/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html 

2 Du kan slet ikke undlade markedsrente - som selskabet har fradrag for og som du personligt beskattes af så ikke anden skattefordel, end at renter vil være laverer beskattet end løn som udgangspunkt. Det er lovpligtigt og den skal betales - ellers beskattes du af den fiktivt

3 For komplekst her til mig - ofte ville man have det i personlig virksomhed med VSO men afhænger af omfanget

Med dine beløb: Gå til en god revisor

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg takker for et godt svar John.. 

Jeg vil lave en aftale med Revisor om fremtiden. 

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)