Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg fortryde et køb (erhverv)?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jul 19
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har (på firmaets vegne) bestilt en grundpakke af en webshop. Jeg arbejder gratis som volunteer og er ikke ansat på nogen måder. Er det juridisk bindende for firmaet?

Sagen er at jeg føler mig snydt. Efter at have prøvet deres demo fandt jeg produktet velegnet til opgaven og bestilte og firmaet har betalt fakturaen. Nu viser det sig at en (i mine øjne helt basal) funktion ikke er inkluderet i grundpakken.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Fjollerik:

Jeg har (på firmaets vegne) bestilt en grundpakke af en webshop. Jeg arbejder gratis som volunteer og er ikke ansat på nogen måder. Er det juridisk bindende for firmaet?

Sagen er at jeg føler mig snydt. Efter at have prøvet deres demo fandt jeg produktet velegnet til opgaven og bestilte og firmaet har betalt fakturaen. Nu viser det sig at en (i mine øjne helt basal) funktion ikke er inkluderet i grundpakken.

Fortrydelse afhænger af aftalen! Der er formentlig accepteret nogle handelsbetingelser og de bestemmer som udgangspunkt hvad der kan fortrydes.

At du ikke er ansat betyder som sådan ikke noget - Hvis din stillingsfuldmagt ikke var dækkende for bestillingen skulle virksomheden have gjort indsigelser inden betalingen.

 

Det hvad virksomheden skal vurdere, er om der er en decideret mangel ved produktet! Ganske som man vil gøre hvis man ikke er tilfreds med alle andre indkøb. 

Den basale funktion der (i din optik) mangler; er du blevet lovet noget andet eller? hvad fremgår af en evt. ordrebekræftelse eller faktura? hvad oplyser webshoppen på deres hjemmeside?

Tilmeldt 15. Jul 19
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, tak. Jeg har (gen)kigget funktionsoversigten for de forskellige pakker og jeg indrømme at jeg ikke havde lagt mærke til, at denne "basale" funktion ikke var inkluderet i startpakken.

Øv, det være ærgerligt Tongue Tied

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)