Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS som investeringsforening - indbetaling og udbetaling

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Feb 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

Vi er en gruppe på 15 der gerne vil lave en investeringsforening.
Ideen er at lave et selskab med indskud på omkring 50.000, derfra vil være ejer indbetale 1000 kr per måned.
Alle pengene investeres i aktier.

Derfor har jeg nogle spørgsmål:

1. Vi kan ikke finde ud af om ApS er bedste og eneste mulighed?
2. Hvordan kan vi gøre det let at tilføje kapital hver måned?
3. Skal vi betale skat af indskuddet eller er der en måned at få dem på virksomhedskontoen og så før betale skat når virksomheden udbetaler fortjeneste?
(kan forstå der er 22% på alt overskud), men ville være rart hvis vi kunne sætte pengene ind før skat(~40%) og så først betale skat senere når vi udbetaler til ejerne.
4. Til sidste, er der en nem metode til at udbetale til ejer evt. fordi de gerne vil ud..?

Håber i kan hjælpe.
På forhånd tak.

Philipp Kastrup
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

1 investering ved at skyde penge ind giver sikkert højere skat for deltagerne i ApS end hvis de blev investeret privat (lagerskag 22% selskabsskat og så mindst 27/42 når de skal ud igen - frem for blot 27/42%)

2 det er komplekst når du spørger sådan - Enten som lån eller kapitalindskud - sidste er dybt komplekst til 1000 kr om måneden fra flere . Som lån eller - hvis I fungerer som bank = blot modtager kunde indskud kræver det finanstilsynsgodkendelse og en meget stor sum i sikkerhedsstillelse

3 ja de penge der skydes ind uanset hvad skal være beskattede penge

4 ja udbytte med 27/42% oven i den betalte selskabsskat og så naturligvis minus en masse omkostninger til jeres bank, adm, regnskab osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er også temmelig skeptisk overfor ApS modellen.

Prøv at kigge i retning af 'copy-trading'. Der har I hver jeres depot - heraf et "model-depot" som ejes af en jer. De andre depoter skal så sættes op til at kopiere handlerne i "model" depotet.

Jeg har ikke selv brugt det, men måske kan www.etoro.com være værktøjet.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)