Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - Fra privat konto til erhvervskonto i virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 13
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en webshop der har kørt i lidt over en måned. Regskabet ser ud således: 

Indtægter: 37.965

Udgifter: 33.061

Overskud: 4.904

Nu har jeg langt om længe modtaget min erhvervskonto og det tilhørende debit kort. Men hvordan gør jeg nu?

Skal jeg bare overføre overskuddet(4.904) til min erhvervskonto ved en bankoverførsel? 

Eller skal jeg overføre alle mine indtægter(37.965) til erhvervskontoen? 

:-) 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ellers har lavet behørigt regnskab over dine indtægter og udgifter osv., kan du bare overføre overskuddet. Har du kun én bank i regnskabet, behøver du faktisk ikke at postere det. Hvis du løbende har posteret det over din private konto som mellemregning, skal det selvfølgelig flyttes derfra.

Tilmeldt 2. Dec 13
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt grøn på dette område, så jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad du mener. Før i dag (hvor jeg har fået min erhvervskonto), her alle udgifter kommet fra min private konto, og alle mine indtægter er kommet ind på min private konto. Alt er indtil nu foregået over 1 enkelt privat konto. Nu vil jeg fremover have alt min aktivitet ud fra min erhvervskonto. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal bogføre alt - indtægter og udgifter - mod mellemregning i stedet for bank, når du har brugt den private. Mellemregning / indskud - hævet ejer - jeg går ud fra du er personlig virksomhed da det er meget grimt hvis du er et ApS. Du finder mellemregning indskud/hævet ejer under egenkapitalen i status

når alt er bogført mod den, så vil den ha lige præcist dit overskud stående (forudsat du har betalt alle køb og fået penge for alle salg) og det er så det beløb- de 4xxx du nu bogfører kredit mellemregning som så går i 0 og debet bank som så stemmer  med de 4xxx du fører over

Ellers må du betale lidt tid hos en online bogholder

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Dec 13
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for gode svar! :-)  Et andet bogføringsmæssigt spørgsmål: Er bankafstemninger lovpligtige? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Piratos:

Mange tak for gode svar! :-)  Et andet bogføringsmæssigt spørgsmål: Er bankafstemninger lovpligtige? 

dit regnskab skal jo stemme - det er lovpligtigt. Om det så er via mellemregning eller bank er jo ligemeget - men du kan vel ikke køre alt via mellemregning = via en privat konto - uden banken stopper det - og så er bankafstemning eneste rigtige i øvrigt - da du dermed undgår mange bogføringsfejl

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)