Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på BrugtPris.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har lavet et lille hobbyprojekt i Wordpress, hvor jeg henter priser på brugte iPhones fra DBA.dk og udregner gennemsnitsprisen (median):

https://brugtpris.dk

På den måde kan man nemt finde ud af hvad en brugt iPhone skal koste, uanset om du sælger eller køber.

Siden er ikke helt klar endnu, der kommer også prisudvikling graf på og flere produkter så som Macbooks og spillekonsoller.

Sitet har følgende teknologi:

  • Wordpress
  • Elementor
  • WP All Import
  • FacetWP
  • Python (Pandas)

Hvis du har behov for at få hentet og behandlet data fra nettet, kan jeg nok godt overtales til at klare det for dig, så skriv bare :) 

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

I øvrigt, kender I flere steder på nettet man kan få feedback på webudvikling osv? Gerne dansk.

Tilmeldt 6. Jul 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cool side, hvordan virker det, hvis du skal tilføje en anden side end eks. DBA og Facebook? Så skal du vel bygge en scraper ud fra den nye side? Bare af ren interesse.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Marcusnørgaard:

Cool side, hvordan virker det, hvis du skal tilføje en anden side end eks. DBA og Facebook? Så skal du vel bygge en scraper ud fra den nye side? Bare af ren interesse.

Facebook har jeg droppet, fordi de gør det meget vanskeligt, efter kritikken af folk der har scrapet billeder og politisk data.
Men ja, så skal man bygge en ny scraper, hvilket jo kan tage lang tid eller kort tid.
Når man har bygget en scraper, er det oftest rimelig hurtig at bygge en til. Websites følger jo rimelig simple koncepter, i hvert fald hvis de er lavet ordentligt og ikke kører en masse AJAX. En kategoriside ligner en kategoriside.
Der er libraries som Scrapy, der er lavet til formålet og sætter det hele meget i system, men nogle gange er det altså hurtigere at lave det selv, hvis det er en simpel opgave. Det kommer an på om man fx har brug for at "klikke på links" undervejs. Den slags er Scrapy rigtig god til.
Tilmeldt 6. Jul 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cool er ret stor  fan af det her med at omdanne tilgængelig data til en service. Lavede for sjov siden korekortpris.dk - et projekt som jeg egentlig bare ligger. 

Jeg har aldrig arbejdet med Python, men kunne være ret sjovt at prøve :)

Fra Rødovre
Tilmeldt 4. Feb 20
Indlæg ialt: 51
Fra  Koala Media Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Kan godt lide konceptet. Måske leg lidt mere med menuen, enten smid den i højre eller venstre side. Eller du kan også lave det til en fuld menu på store skærme i stedet.

Designer på Klan.dk og shoppetur.dk!

Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erik,

Spændende projekt.

Hvor eksponeret er du ifht. at DBA blokerer for din scraper?

Jeg husker at Bilbasen (som er ejet af eBay ligesom DBA) på et tidspunkt lukkede for autouncle.dk's adgang til deres brugtmarked. Der var formentlig tale om langt mere scraping end hvad du laver.

Hvis du kun har DBA så tænker jeg at det er en risiko hvis de lige pludselig ikke synes det er sjovt at du scraper dem længere?

Ellers spændende projekt, har selv tidligere overvejet noget a la dette ifht. DBA men gik i stå da jeg ikke kunne finde noget brugbart API og ikke er haj nok til at udvikle mig egen scraper.

Mvh. Lars 

Mvh. Lars

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars:
Hvis du kun har DBA så tænker jeg at det er en risiko hvis de lige pludselig ikke synes det er sjovt at du scraper dem længere?

Det er klart, men så må jeg jo indsamle data i hånden eller noget :) Eller lukke ned. Sådan er det jo.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)