Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er min reelle indkomst?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej :)
Et skatteteknisk spørgsmål: Hvis jeg teoretisk på et år har tjent f.eks. 200.000,- som kapitalindkomst på salg af noget privat, men har haft et underskud i min personligt ejede virksomhed på f.eks. 100.000,-, er min reelle årsindkomst - altså det alt bliver beregnet ud fra, såsom friplads i institution, boligstøtte osv - så de 200.000,- eller de 200.000,- minus de 100.000,- jeg så har haft i underskud (så 100.000,- i alt). Håber det giver mening :)
På forhånd tak!
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm. Jeg svarer egentlig mest fordi jeg håber, der kommer sagkyndige på banen.

Kapitalindkomst har jo så vidt jeg husker en særlig status, så man umiddelbart (kun??) kan få fradrag i kapitalindkomsten af det, der VEDRØRER kapitalindkomsten. Altså udgifter der bruges til at vedligeholde kapitalindkomsten.

Men jeg håber som sagt at der kommer nogen på banen, der ved noget konkret om emnet. Og eller er mit egentlige råd at bruge lidt penge på en revisor eller spørge skat direkte - helst skriftligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Butik Nørrebro:

Hej :)
Et skatteteknisk spørgsmål: Hvis jeg teoretisk på et år har tjent f.eks. 200.000,- som kapitalindkomst på salg af noget privat, men har haft et underskud i min personligt ejede virksomhed på f.eks. 100.000,-, er min reelle årsindkomst - altså det alt bliver beregnet ud fra, såsom friplads i institution, boligstøtte osv - så de 200.000,- eller de 200.000,- minus de 100.000,- jeg så har haft i underskud (så 100.000,- i alt). Håber det giver mening :)
På forhånd tak!

salg af noget privat solgt er ikke kapitalindkomst - hvad mon det er du har solgt privat for f.eks 200.000 kr. Var det indbo - er der ikke skat - var det noget erhvervsmæssigt ville jeg formode det skulle ind i din personligt ejede virksomhed - du kan jo ikke have en sådan og så personligt sælge uden om den - så det villee være i den inkl moms

Det ville så give indtægt i den virksomhed på de 200.000 (hvis det var ex moms beløbet) og minus underskud 100.000 ville dit resultat til skat og friplads osv - være 100.000 kr. Det lyder dog noget rodet som du beskriver det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)