Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

verdens 4 rigeste kører i en gammel spand..

Side 2 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :
MK...

Nu var mit indlæg ikke lige rettet imod Ingvar Kamrad, men Elenas indlæg...

Men ja, der er selvfølgelig nogle afvigelser fra reglen, kan man sige. Men du kan ikke argumentere imod, hvorfor folk bruger mange penge på mærkevarer.
Fra København
Tilmeldt 8. Mar 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 01:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Ved egentlig ikke om jeg synes det er go stil eller dårlig stil.
Tror nærmere jeg vil definere det som "Ingvar's stil".. vi alle har jo vores holdning til hvad vi ville gøre eller købe hvis vi sad i hans situation - det er jo bare en smagssag, og han har truffet et valg.

Men et eller andet sted er det nu meget sejt gjort synes jeg

Men er det ikke også noget med, at Mærsk McKinney Møller også spiser vandgrød en gang om ugen for at huske på dem som er dårligere stillet, eller sådan?
I så fald, er det jo egentlig lidt det samme princip..


Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Appropos biler....

Man har ofte hørt ungersvende brøle "det var bedre end sex" når de har prøvet en Ferrari. JA SELVFØLGELIG! Der er da ingen der ved sine fulde fem køber en bil til over 3.000.000 kr. hvis ikke det var fedt at køre i den.
 
Og jo, jeg har såmænd også prøvet en Ferrari. At høre de otte cylindre skrige en i øret når omdrejningstælleren når 8.000 o/min er altså prisen værd. Det er kun folk der aldrig har prøvet en Ferrari der synes at det er en åndsvag potensforlænger. Når man har prøvet en, giver prisen mening...
 
mvh Carsten
 
 
 
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Jesper mit indlæg var sådan set heller ikke rettet mod nogle indlæg, men mod din påstand om at mærkevare= visning af sin rigdom.

Jeg køber mærkevare ved mange af mine daglidags køb, men jeg er ikke rig, jeg køber mærkevare bukser fordi de simpelthen sidder bedre og holder længere end 3 par for 200 kr i Føtex.
Jeg køber også mærkevare cyklen fordi den simpelthen holder længere og bedre end Silvan cyklen.
Jeg køber også læsø salt fordi det smager bedre end almindelig køkken salt osv.

Men du har da ret det ikke altid det er sådan, men vil påstå at det er det i 90% af tilfældende.

Et sted jeg ikke køber mærkevare er møbler, men det fordi jeg ikke har råd til at købe en sofa til 20.000 når biva har sofaer til 3000 kr. Men havde jeg råd så var det ikke biva møbler der stod i min stue, simpelthen fordi du får en sofa som holder og som er lækker, og ikke en gang spånplade betrukket med stof.

Ferrari har jeg desværre ikke prøvet, tør ikke for så vil jeg have ;) men en Audi Cabriolet eller TT kan jeg varmt anbefale, selvom man ikke får helt det man betaler for efter min mening, men det er sku lækker aligevel ;)
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 3/13/2006 4:47:41 PM Forfatter: mk Jesper mit indlæg var sådan set heller ikke rettet mod nogle indlæg, men mod din påstand om at mærkevare= visning af sin rigdom. Jeg køber mærkevare ved mange af mine daglidags køb, men jeg er ikke rig, jeg køber mærkevare bukser fordi de simpelthen sidder bedre og holder længere end 3 par for 200 kr i Føtex. Jeg køber også mærkevare cyklen fordi den simpelthen holder længere og bedre end Silvan cyklen. Jeg køber også læsø salt fordi det smager bedre end almindelig køkken salt osv. Men du har da ret det ikke altid det er sådan, men vil påstå at det er det i 90% af tilfældende. Et sted jeg ikke køber mærkevare er møbler, men det fordi jeg ikke har råd til at købe en sofa til 20.000 når biva har sofaer til 3000 kr. Men havde jeg råd så var det ikke biva møbler der stod i min stue, simpelthen fordi du får en sofa som holder og som er lækker, og ikke en gang spånplade betrukket med stof. Ferrari har jeg desværre ikke prøvet, tør ikke for så vil jeg have ;)  men en Audi Cabriolet eller TT kan jeg varmt anbefale, selvom man ikke får helt det man betaler for efter min mening, men det er sku lækker aligevel ;)

Enig! ;-)
 
Sidder lige og totalt suuuuuukker over Audi TT .... Grrr ;-)
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan ikke se hvor troværdigheden er i at hen kører i en gammel bil i stedet for en nyere. Det er jo ikke sådan at han bliver nødt til at vælge mellem at købe en ordenlig bil og så bruge sine penge på det der virkeligt betyder noget for ham. Det er intet andet en ren selv iscenesættelse! Samme hensigt som da Simon Spies i sin tid, købte en plads til sin stok i Det Kongelige Teater. Han vælger bare at snoppe nedad. For så kan middelklassen af folk identificere sig med ham, og det er vel også primært dem som Ikea henvender sig til!?!?
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hver mand sine lyster. Jeg havde det bedre i min Porsche Boxster end i min Smart. Men lige nu har jeg brug for at mine penge arbejder for mig, istedet for at være bundet op i en bil.
Jeg må indrømme at jeg ikke fatter dem der har penge og kører rundt i en rustbunke. Vi lever kun en gang og det at køre i en hurtig bil er bare for fedt!. Hvad andre mennesker tænker rager mig en høstblomst. Jeg har ikke brug for den prestige en flot bil giver mig og de få der bliver misiundelige kan rende mig et vist sted.
Rigtige mænd følger deres hjerte og gør det de vil uanset om det betyder en gammel Volvo eller en Porsche.

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig, Martin!

> For man lever vel ligeså godt i noget billigt tøj? Fremfor noget dyrt?
 
Prøv at krybe i et jakkesæt til 1299 kr - og så prøv bagefter et Versace til 10k. Så vil du forstå at ovenstående er helt forkert.
 
 
Tilmeldt 10. Nov 05
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Den ultimative løsning er selvfølgeligt at købe en MC istedet for noget så kedeligt som en bil.

For 50.000 kan du give Martins Porsche Boxster baghjul og samtidigt får du en undskyldning for at gå rundt offentligt i stramt læder :)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 3/16/2006 8:20:40 AM Forfatter: Martin Thorborg ...må indrømme at jeg ikke fatter dem der har penge og kører rundt i en rustbunke. Vi lever kun en gang og det at køre i en hurtig bil er bare for fedt!.

Du har helt ret, Martin. Diskussionen eller rettere dialogen omkring valg af bil iht. økonomiske formåen er en sjov størrelse - og det er da ganske givet tosset at have 500K stående i en slæde, hvis de penge arbejder bedre i et igangværende koncept.
 
Men omvendt, så er det vel også sådan at man kaster penge i en bil i lige linie med de rådige midler. Jeg har kørt både BMW og Audi - og nu senest en Xantia: Der er langt fra Xantia til BMW - og mindes med smil den fede tysker - men jeg har været vanvittig glad for min Xantia - som jeg udelukkende fik krejlet mig til ved et tilfælde: En kammerat (der bl.a. driver butik og udlejningsejendomme) bruger princippet: "Har du ingen penge til mig... så må du give mig din bil" - så han har næsten altid en eller anden bil stående - og der stod han med en Xantia, som jeg fik til næsten ingenting - og jeg synes en bil - uanset mærke - der er købt for "næsten ingenting" i forhold til markedspris, kører VANVITTIG godt ;-) 
 
En anden buddy har tjent millioner på nettet, men kører stadig i den Mazda 626, årgang ´93 som han købte i ´96 - han bliver ved med at kaste penge i den, så den klarer syn m.m. - den er jo ikke en prut værd, men han er så pokkers glad for den (og iøvrigt slet ikke bil-interesseret).
 
Så det med biler - og penge - det er vel som med damer: Nogen kan li´ tykke, nogen kan li´ tynde - men vi vil altid gerne duske den toplækre ;-) ... når jeg kører min Xantia (eller kørte den: solgte den i sidste uge) - så vil jeg da gerne sidde og vride mig i sædet på naboens X5´er ;-)
 
Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 2 ud af 5 (45 indlæg)