Dato: 3/16/2006 8:20:40 AM Forfatter: Martin Thorborg ...må indrømme at jeg ikke fatter dem der har penge og kører rundt i en rustbunke. Vi lever kun en gang og det at køre i en hurtig bil er bare for fedt!.
Du har helt ret, Martin. Diskussionen eller rettere dialogen omkring valg af bil iht. økonomiske formåen er en sjov størrelse - og det er da ganske givet tosset at have 500K stående i en slæde, hvis de penge arbejder bedre i et igangværende koncept.
Men omvendt, så er det vel også sådan at man kaster penge i en bil i lige linie med de rådige midler. Jeg har kørt både BMW og Audi - og nu senest en Xantia: Der er langt fra Xantia til BMW - og mindes med smil den fede tysker - men jeg har været vanvittig glad for min Xantia - som jeg udelukkende fik krejlet mig til ved et tilfælde: En kammerat (der bl.a. driver butik og udlejningsejendomme) bruger princippet: "Har du ingen penge til mig... så må du give mig din bil" - så han har næsten altid en eller anden bil stående - og der stod han med en Xantia, som jeg fik til næsten ingenting - og jeg synes en bil - uanset mærke - der er købt for "næsten ingenting" i forhold til markedspris, kører VANVITTIG godt ;-)
En anden buddy har tjent millioner på
nettet, men kører stadig i den Mazda 626, årgang ´93 som han købte i ´96 - han bliver ved med at kaste penge i den, så den klarer syn m.m. - den er jo ikke en prut værd, men han er så pokkers glad for den (og iøvrigt slet ikke bil-interesseret).
Så det med biler - og penge - det er vel som med damer: Nogen kan li´ tykke, nogen kan li´ tynde - men vi vil altid gerne duske den toplækre ;-) ... når jeg kører min Xantia (eller kørte den: solgte den i sidste uge) - så vil jeg da gerne sidde og vride mig i sædet på naboens X5´er ;-)
Lasse