Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Underselskab i et IVS - er det overhovedet muligt?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Ottesen
Tilmeldt 28. Jan 18
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Nu har jeg Googlet en del og kan ikke finde et entydigt svar på, om man kan oprette en underafdeling/selskab i et IVS?

Situationen er således:

Der haves et IVS, men i det IVS kommer der et endnu større produkt(et banebrydende Customer Management System), som egentlig kræver sit eget CVR. nr. men fordi at produktet 'hænger sammen med' de øvrige produkter, ser man gerne, at det hele holdes samlet på en eller anden måde og så ville det jo være oplagt med et underselskab. Jeg er helt med på, at man ikke kan oprette IVS er mere, det jeg egentlig gerne bare vil vide er, om man i et eksisterende IVS kan oprette såkaldte underafdelinger/selskaber.

Er jeg så heldig, at der nogle som er skarpe på dét, og som evt. kan fortælle hvad man gør i sådan en situation??

De bedste hilsner

Linda

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Linda Bøg:

Hejsa,

Nu har jeg Googlet en del og kan ikke finde et entydigt svar på, om man kan oprette en underafdeling/selskab i et IVS?

Situationen er således:

Der haves et IVS, men i det IVS kommer der et endnu større produkt(et banebrydende Customer Management System), som egentlig kræver sit eget CVR. nr. men fordi at produktet 'hænger sammen med' de øvrige produkter, ser man gerne, at det hele holdes samlet på en eller anden måde og så ville det jo være oplagt med et underselskab. Jeg er helt med på, at man ikke kan oprette IVS er mere, det jeg egentlig gerne bare vil vide er, om man i et eksisterende IVS kan oprette såkaldte underafdelinger/selskaber.

Er jeg så heldig, at der nogle som er skarpe på dét, og som evt. kan fortælle hvad man gør i sådan en situation??

De bedste hilsner

Linda

Du kan sagtens bruge regnskabsprogrammer der styrer efter afdeling og aktivitet - og du må så lave alle de afdelinger som du vil med det CVRmen ikke som sådan underselskaber, på anden vis end dit IVS jo kan stifte et ApS som datterselskab 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ottesen
Tilmeldt 28. Jan 18
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så hvis jeg har forstået det korrekt så, kan man eksempelvis bruge Dinero til at styre de forskellige afdelinger og med tiden oprette et APS, som er under IVS'et?

Er det så ikke nemmere at oprette APS(til den tid) uden at det er under IVS?

Men igen, så kommer bøvlet med at flytte afdelingen ud af IVS'et og over i et nyt APS - kan det lade sig gøre?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Linda Bøg:

Okay, så hvis jeg har forstået det korrekt så, kan man eksempelvis bruge Dinero til at styre de forskellige afdelinger og med tiden oprette et APS, som er under IVS'et?

Er det så ikke nemmere at oprette APS(til den tid) uden at det er under IVS?

Men igen, så kommer bøvlet med at flytte afdelingen ud af IVS'et og over i et nyt APS - kan det lade sig gøre?

Dinero har ikke afdelingsstyring som mulighed - det har f.es economic hvor det hedder dimensioner
Det er bøvlet at flytte noget derimod - ikke regnskabsmæssigt - det skulle du måske bare lade en ekstern bogholder tage sig af allerede nu - men der kan sagtens være en masse skat ved at flytte en aktivitet, så vil du have en helt ny aktivitet som slet ikke har med dit IVS at gøre, så skal du ikke starte den i dit IVS overhovedet - men i sprit nyt selskab. Husk også, at dit IVS inden 1/4-2021 skal have en fri ((beskattet) kapital på min 40.000 kr for ikke at blive lukket - så f.eks at tage en række dyre udviklingsomkostninger i IVS nu - for at få indtægt efter 174-2021 vil, med mindre der kommer ny lov, være meget fjollet

I det hele taget synes jeg, at dine spørgsmål læner sig op af, at du/I burde sidde 1 time med en dygtig virksommhedsudvikler - eller måske en revisor med forståelse for udvikling OG regnskab og få orden på tankerne - for regnskabet er det mindste problem her - det kan tilpasses - mod en omkostning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Linda

Hvis du/I er på vej med et nyt projekt/produkt hvor der med ret stor sandsynlighed vil være behov for særskilte investorer eller en anden ejerkreds, så peger det i retning af at stifte et nyt selskab (ApS) hvor ejerskab og al aktivitet omkring det nye produkt ligger.

Det kunne enten være ejet af det nuværende ApS (som et 'datterselskab') eller ejet af de samme ejere som IVS'et (som et 'søsterselskab')

Hvis det ikke er tilfældet, og det mere handler om at holde styr på hvilke indtægter/udgifter der knytter sig til hvilket produkt, så bør det kunne løses med lidt nye finanskonti i regnskabsprogrammet og lidt bogføringsarbejde.

Det er klart at et nyt ApS indebærer både stiftelsesomkostninger, nye løbende omkostninger og ekstra arbejdsindsats, men når du skriver "banebrydende større produkt", så kan det sagtens være den bedste model.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)