Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Behøver jeg erhvervskonto?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 19
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag. 

Jeg er så småt ved at være færdig med min webshop, og skal i morgen registere mit cvr-nr, som vil blive enkeltmandsvirksomhed.

Men hvad siger reglerne mht bank-konto? Jeg regner ikke med at omsætte for mere end 30-50.000 DKK i 2020.

Mit spørgsmål er så, jeg har en privat konto i lunarway jeg ikke bruger, som bare "står", må jeg bruge den til at modtage penge fra min webshop, og til indkøb af vare? Eller skal jeg have oprettet en erhvervskonto?

VH

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal regne med at alle banker kræver du bruger en erhvervskonto og eller vil lukke din personlig konto - bla af hvidvask kontrol hensyn - og så skal du til at skifte bank - også privat formentlig  så du må tale med banken. VIL den tillade det - så er det OK https://johnhannover.blogspot.com/2019/10/nemkonto-personlig-virksomhed.html  Skal du importere  skal du have enkeltmands med importtilladelse - husk det  og så bør så også nok tage momsreg med

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Jan 19
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. Mange tak for dit svar!

Jeg vil prøve at høre Lunar om de vil tillade jeg bruger den private, ellers vil jeg undersøge erhverv.

Mht importere, så køber jeg det af en kammaret her i danmark, han sælger ligende, så dropshipper det direkte fra hans lager her i danmark, så skal jeg vel ikke have importtilladelse?

VH

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej slet ikke - Hvis han er moms reg - kan det være en overvejelse om du så også bør være måske - afhænger lidt af pris og hvis du kun sælger til private, som jo ikke kan trække deres moms fra - kan det være du vil vente. Omvendt virker det ret seriøst 

Venlig hilsen John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Jan 19
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Han er moms reg, og det jeg også, vi har lavet hele regnskabet ud fra jeg skal betale moms, vi tænkte det giver troværdighed, men også bare at så er der styr på det, hvis nu det skulle blive større end forventet.  Så jeg har registeret min førse cvr i dag, og venter nu på det bliver færdigbehandlet. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder fint - god vind med det

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)