Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løvens Hule iværksættere vil gerne høre din mening

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Feb 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er praktikant hos CitatPlakat.dk og er nu interesseret i DIN mening.
Jeg skal nemlig til at skrive eksamensprojekt og kunne godt bruge nogle udefra kommentarer af andre iværksætter som forstår sig på iværksætteri.

CitatPlakat.dk er en virksomhed som er blevet skabt af to unge iværksættere, Kasper og Oliver. De startede helt småt og har nu opbygget et brand som rigtig mange danskere kender. Det er plakater med far-jokes og citatplakater fra diverse danske film der har ført CP frem i lyset. Idag sælger CP over 4000 forskellige plakater og er mange danskers fortrukne plakatshop. Ønsket med CP var og er at blive større og i fremtiden kunne sælges til evt. Hallmark.
Den 7. februar deltog CP i Løvens Hule og fik en aftale i hus med Jesper Buch og Jan Lehrmann om at fusionere med deres største konkurrent - Dialægt.
Selv er vi her utrolig glade for fusionen og samarbejdet går allerede forrygende. Vi har delt ligeligt op de forskellige opgaver og taler sammen om udvikling på daglig basis.
Jeg er dog interesseret i at høre andre iværksætteres mening omkring denne fusion. Hvis du vel at mærke har set programmet, sæson 5 af Løvens Hule, så har du måske også en holdning til denne udvikling i virksomheden.

Jeg takker meget for jeres interesse!
Kathrine Rasmussen
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:57

Som løverne også var inde på, så er det da langt smartere at være en stor spiller om markedet, end at skulle dele og konkurrerer.

Smart træk ;)

Indehaver af https://Ginbutikken.dk hvor jeg sælger kvalitets gin som du ikke lige finder nede i brugsen eller i bilka

Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 00:21
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Det kommer vel an på hvad man vil med sin virksomhed.

Kan man lide det man laver og gerne vil lave det mange år frem, så skal man nok ikke sælge. Men hvis man "bare" tænker på pengene, så det sikkert meget godt.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12926
Skrevet kl. 09:00

Kermit The Frog:
Smart træk ;)

Nok nærmere logik for burhøns ;-)

Fra Vejle
Tilmeldt 21. Feb 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:06
Jeg synes at fusionen giver god mening, da man ikke skal udkonkurrere hinanden, men bruge hinandens ressourcer på at skabe flere produkter. Hvis man kan sammen med det andet firma, og man gerne vil lave forretning sammen, så giver det god mening i min optik :-)
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 11:18

Jeg synes det er svært for os andre at sætte os i de forskellige personers sko. Succesen vil udelukkende være drevet af hvordan denne relativt store gruppe af personer med lige megen stemmeret fungerer sammen. Logikken i at slå den sammen er god på mange måder, men det er ikke altid godt for jeres forhandlere kun at have en leverandør, og det kan underminere fordelene.

Infighting mellem alfahanner kan give problemer, men det kan også give en fantastisk dynamik. Når der en dag komme problemer som man kan skændes om så bliver det vigtigt om det er gamle venskaber eller forretningen der styrer løsningen. For internationalisering er der ingen tvivl om at det er en god ide at slå firmaerne sammen, men det gør organisationen noget vanskeligere.

Om det er en god ide kan vi kun se i bakspejlet, men logikken bag at gøre det er sund, og teamet synes også at være det. 

Fra Gørlev
Tilmeldt 21. Jan 15
Indlæg ialt: 27
Fra  SearchMore Skrevet kl. 20:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det giver rigtig god mening af 2 store årsager:

1. Det er som sagt bedre at være én stor end 2 mindre, som skal slås om kunderne.

2. Hvis i havde sagt nej til en fusion, havde i nok ikke fået de 2 stærke investorer ind.

SearchMore - Eksperter i SEO og Synlighed på nettet

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)