Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tillægge skat på materialer?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Simpelt spørgsmål fra en total nystarter... 😅

Jeg er blevet i tvivl om hvordan jeg skriver en faktura, eller rettere sagt, skal jeg tillægge skat på mine materiale indkøb på den regning jeg sender til kunden?

Eksempel jeg har købt for 6339 kr. Ind i materialer som håndværker til arbejdet inkl. Moms. Når jeg så sender regningen skal jeg da tillægge skat? Altså +38%?

Er det sådan jeg før?

Jeg er pludselig blevet helt i tvivl om noget så simpelt. 

Venligst 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej der er meget du mangler. Materialer: Regn uden moms - og sælger du til samme pris ex moms - så har du 0 fortjeneste - altid regn uden moms - lægger du 100 kr ex moms på indkøbspris ex moms - så har du 100 kr fortjeneste

Så er der prisen samlet til kunden - som vil ikke er bare materialer - og her er der jo først alle dine omkostninger ved at drive forretningen

Skatten har ikke noget at sige for kunden men betales jo af dit overskud = dine indtægter minus dine udgifter ex moms - og ja har du 100 kr i overskud, ja så vil du formentlig betale omkring 38-40% skat af det rene overskud og have 60 kr til dig selv

Overvej en bog om personlig virksomhed letlæst som e-bog eller paperback til at forstå alle den type sammenhæng mm https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Feb 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak... Ja der er meget at lære endnu😊 Tak for linket, jeg vil kigge ordentligt på det i morgen.

Vil det sige at jeg skal tænke 

5071 kr i materialer (udgifter) minus

Omkostninger arbløn 12250 kr

=7179 kr jeg skal betale skat af? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Native Earth Jewellery:

Mange tak... Ja der er meget at lære endnu😊 Tak for linket, jeg vil kigge ordentligt på det i morgen.

Vil det sige at jeg skal tænke 

5071 kr i materialer (udgifter) minus

Omkostninger arbløn 12250 kr

=7179 kr jeg skal betale skat af? 

ja hvis ikke du har andre omk end materialer - ikke til  bank regnskab - instrumenter . osv  vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pyha. Det ser ud, som om du kunne bruge noget professionelt starthjælp.

Vi brugte selv penge på en revisor, der lige kunne få os godt i gang. Det gav godt nok mindre fortjeneste i starten - men sparede os tid og penge til hjælp/bøder i det lange løb.

Altså, du skal jo beregne hvor meget, du vil/kan tjene på dine varer. Nogle har et nøgletal, de ganger materialets/varens pris op med (f.eks. x 2,5 eller hvad man nu kan komme frem til). Andre vurderer, hvad de kan tage for en vare ved at sammenligne med konkurrenter. Derefter skal du, som John skriver, lægge moms på.

Desuden har du en timeløn for din ydelse. Den skal der normalt også moms på.   

Og når året er omme, skal du (og her bør du heller ikke spare på professionel hjælp i starten) regne ud, hvor mange indtægter og udgifter, du har haft. Hvis det er et positivt tal (flere indtægter end udgifter) skal du så betale skat af det beløb.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)