Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beregning af kostpris ved import

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Nov 19
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg har netop købt varer hjem fra Kina til min webshop, og nu er jeg noget i tvivl om, hvordan jeg skal regne mig frem til kostprisen.

Selve varen har jeg betalt 598,45 kr. for varen.
Dertil kommer PostNord gebyr på 160 kr.
Så har jeg fået en importspecifikation på SKAT på 33,50 kr.

Der er ingen tvivl om, at varens pris + de 160 kr. fra PostNord skal indgå. Men hvad med tolden? Og skal jeg selv beregne noget moms ud over? 

Håber der er nogen, der kan gøre mig lidt klogere.

Tilmeldt 11. Nov 19
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i øvrigt både moms- og importregistreret.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Moms er aldrig del af fortjeneste/kostpris - og som moms reg betaler du ikke moms ved importen - angiver blot importmoms

vh john hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Nov 19
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

 

Nej, det forstår jeg godt. Så langt så godt. Men hvad med tolden på importspecifikationen? Hvordan skal det bogføres? Kan jeg bogføre det direkte ind som en del af varelageret (kostpris) med modpost i mit momsregnskab, hvorefter det udlignes ved momsafregning?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan bogføre separat på told eller på varelager - men modpost er Da ikke moms - det er importmomsen som er på begge sider af momsen - og det har alle regnskabsprogrammer en konto til så momsen lægges korrekt og indberetning kan laves korrekt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Nov 19
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,


Jeg har købt for mindre end 1.150 kr., så der er måske slet ikke told på? Der står nemlig følgende på importspecifikationen ved de 33,5 kr.:

*FORTOLDNING, MOMS

* Momsbeløb, som skal medtages på momsangivelsen i rubrikken "Moms af varekøb mv i udlandet"

Tilmeldt 11. Nov 19
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahh, det var det, du skrev længere oppe John "Moms er aldrig en del af fortjeneste/kostpris - og som moms reg betaler du ikke moms ved importen - angiver blot importmoms".

Så jeg bogfører bare de 33,5 kr. som importmoms og varens pris + post nord gebyr som kostpris?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

rhstrange:

Ahh, det var det, du skrev længere oppe John "Moms er aldrig en del af fortjeneste/kostpris - og som moms reg betaler du ikke moms ved importen - angiver blot importmoms".

Så jeg bogfører bare de 33,5 kr. som importmoms og varens pris + post nord gebyr som kostpris?

går ud fra de har et program der har en konto til køb fra EU og en til køb fra uden for - og ved at oprette leverandøren korrekt, så bogføres på den konto så der bliver 25% importmoms under salgsmoms og samme beløb lægges på alm købsmoms

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)