Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fritagelse for APV?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jul 16
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Ved nogen, om det er muligt at få fritagelse for APV?

Jeg er ene ansat i mit ejet IVS. Firmaet har adresse på min privat adresse. Da jeg arbejder i filmbranchen, er jeg aldrig samme sted to gange.

Jeg har ikke noget fast ansættelses/arbejdssted.

anyone?

Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Oct 19
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ikke sikker men mener at have hørt modsat - ganske som for arbejdsskadeforsikring og andet anses ejer i selskab for ANSAT - modsat selvstændige (personlig virksomhed) uden ansatte

Jeg er derfor ikke sikker på du ikke skal lave en - men du bliver givet ikke hængt for indholdet, da du kun er dig selv - men rent formelt - jeg mener du er ansat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Carsten Søndergård du synes konsekvent at give mig 1 stjerne - og hver gang uden at oplyse hvad du mener er galt. I det ene tilfælde var mit svar 110% rigtigt. Er det bare fordi du har set dig sur - så synes jeg du skal blive voksen og i det mindste angive en grund - også fordi det jo så hjælper den oprindelige trådstarter 

Det kan sagtens være at man IKKE skal lave APV selv om man i alle andre forhold som ansat i ApS følger ansættelselove - arbejdsskadeforsikring, ATP osv - så du kan sagtens have ret - men så skriv det hvis du er sikker - fremfor bare de mange 1 stjerne du kaster om dig med til mig

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Oct 19
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har jo allerede linket til dokumentation, hvor arbejdstilsynet skriver:

For virksomheder, hvor arbejdet udføres af personer fra arbejdsgiverens husstand, fx børn eller ægtefælle, og hvor der ikke er andre medarbejdere ansat, er der ikke pligt til at lave APV. 

---

I den anden tråd spurgte trådstarter om eu moms i forhold til afregningsbilag for affiliate provision, hvor du alene svarende ud fra han selv var sælger, hvilket jeg mener er et rigtigt dårligt og misvisende svar.

---

I en tråd på facebook, hvor du kun havde den halve sandhed startede du en diskussion og provokerede ved at skrive: velkommen til den virkelige verden du.

Og det er ikke første gang du har startet en diskussion og skrevet provokerende og talt ned til mig.

Jeg gider ganske enkelt ikke bruge tid på dit pjat.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup:

Jeg har jo allerede linket til dokumentation, hvor arbejdstilsynet skriver:

For virksomheder, hvor arbejdet udføres af personer fra arbejdsgiverens husstand, fx børn eller ægtefælle, og hvor der ikke er andre medarbejdere ansat, er der ikke pligt til at lave APV. 

---

I den anden tråd spurgte trådstarter om eu moms i forhold til afregningsbilag for affiliate provision, hvor du alene svarende ud fra han selv var sælger, hvilket jeg mener er et rigtigt dårligt og misvisende svar.

---

I en tråd på facebook, hvor du kun havde den halve sandhed startede du en diskussion og provokerede ved at skrive: velkommen til den virkelige verden du.

Og det er ikke første gang du har startet en diskussion og skrevet provokerende og talt ned til mig.

Jeg gider ganske enkelt ikke bruge tid på dit pjat.

den anden tråd var jo netop fordi du var skævt ud i forhold til hvordan ting er.  OG HER kan du ha ret - jeg har bare set modsat svar engang - ud fra at det ofte er formuleret som du viser - netop med VIRKSOMHEDEN (modsat selskabet) og dennes hustand der arbejder der fritaget - i et selskab ville husstand jo stensikkert være ansatte og omfattet.

Der er masser af områder hvor ejer af virksomhed (personlig virksomhed) har helt andre regler en registreret direktør og ejer i et selskab. Arbejdsskadeforsikring - ejer virksomhed = selvstændig = fri - ejer af selskab som reg. Dir = Ansat = forpligtet. Også i kørepenge og andet er der stor forskel hvor selvstændig (personlig virksomhed) må få fradrag for kørslen uanset hvad, men eneejer i selskab må ikke da han ikke er selvstændig men ansat - og derfor skal have løn

Du kan sagtens ha ret med APV-  som ikke giver mening for sig selv, og derfor også noget man - uanset krav, næppe ville komme galt af sted med - næsten uanset om der bare stod han var godt tilfreds -  - men det er altså ofte formuleret så netop virksomhed gør forskel til selskab - eller selvstændig ikke er en ene ejer af IVS / ApS hvor den ”selvstændige” er ansat

Håber da du har ret - det kan du sagtens ha, da det er det eneste der giver fornuft - men sådan er reglerne bare ikke altid

Tak for en forklaring i det mindste 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jul 16
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Nu har jeg talt med Arbejdstilsynet. Og det er meget simpelt. Hvem kan hyre og fyre? Det kan jeg. Er der andre ansatte end det? Nej, ergo ingen APV.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Legarth Nielsen:

Nu har jeg talt med Arbejdstilsynet. Og det er meget simpelt. Hvem kan hyre og fyre? Det kan jeg. Er der andre ansatte end det? Nej, ergo ingen APV.

super tak

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)