Jeg har en lille virksomhed som har tilknyttet en erhvervskonto. Jeg har netop fået brev om at min indlånsrente på denne konto nu er -2procent. Det synes jeg umiddelbart er rigtig mange penge. Er der nogen der kan anbefale en bank med en mindre rigid tilgang til erhvervskunder? Idet min virksomhed har skiftende indtjening måned for måned har jeg svært ved at flytte eller investere mit indestående, da jeg har brug for en pæn portion arbejdskapital til sløje måneder, så jeg ser ikke umiddelbart andre muligheder end en almindelig konto. Jeg påtænker at rykke mine private bankforretninger med hvis jeg kan finde et godt sted. Det må gerne være en bank med en hvis soliditet, så jeg ikke skal være bekymret for konkurser og lignende. Gode råd modtages med kyshånd! På forhånd tak Tina |
Tina78:Er der nogen der kan anbefale en bank med en mindre rigid tilgang til erhvervskunder?
Det er der ingen danske banker, der har. De fleste har negativ rente.
Men 2% er da i overkanten. Du skal hæve dem i kontanter. Hjem i madrassen og så sætte ind som du har behov for det. Men det kan også give udfordringer. Der var en artikel med en mand, der havde hævet kr. 250.000,00 i kontanter og hjem i sofaen. Da han så ville købe et hus, så havde han jo til udbetalingen. Men banken mente "at pengene var snavsede". Men kunne han bevise, at løbenumrene var de samme, som de hævede, så var der ingen problemer!!!. Hvilken bank skriver løbenummer ned, når der hæves kontanter. Der har jeg aldrig være udsat for.
Prøv at søg på google.dk. Der er flere, jeg handler med, der bruger Union Bank i Flensburg.