Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal en regning indeholde cvr nr. ??

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville aldrig betale en faktura, hvis ikke der var CVR nummer, faktura nummer og angivelse af, havd jeg betalte for. Man skal huske på, at fakturaen, og den tilhørende overførsel er bevis for, at man har betalt pengene, og hvis ikke de grundlæggende ting er iorden (rod i kontonumre olign) der ikke er angivet momsbeløb osv. så holder det bare ikke. De vil heller ikke kunne starte en inkassosag, eftersom man har gjort indsigelse mod fakturaen

Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Oct 19
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 10:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dg-netsalg:
For mig virker det som om, at man gerne vil have en privatoverførsel. Hvad ville i gøre nu?

Anmeld din mistanke om sort arbejde til skat og betal regningen.

https://skat.dk/skat.aspx?oid=10905

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:35

kvonsyld:

Jeg ville aldrig betale en faktura, hvis ikke der var CVR nummer, faktura nummer og angivelse af, havd jeg betalte for. Man skal huske på, at fakturaen, og den tilhørende overførsel er bevis for, at man har betalt pengene, og hvis ikke de grundlæggende ting er iorden (rod i kontonumre olign) der ikke er angivet momsbeløb osv. så holder det bare ikke. De vil heller ikke kunne starte en inkassosag, eftersom man har gjort indsigelse mod fakturaen

At en faktura ikke overholder kravene til en faktura er ikke lig med en indsigelse! I hvert fald ikke en gyldig indsigelsesgrund! Man kan sagtens føre en inkassosag på baggrund af en faktura som ikke er udformet formelt korrekt.

Du kan dømmes i en fogedsag på baggrund af aftalen alene.

Ud fra trådstarters indlæg fremgår der ikke noget om uenighed om selve den leverede ydelse eller størrelsen af betalingen. Udelukkende spørges der til manglende CVR og en mistanke om forkert kontonummer. 

Og de forhold er op til Skat at kontrollere - hvis kørelæren vel at mærke ikke selv vil bringe i orden - der er på baggrund af det oplyste ingen juridisk ret til at tilbageholde betalingen.

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 13:02

Nu er jeg ikke ekspert, men så snart fogedretten opretter en sag, sendes den til Skyldner som så kan sende et svar, dette tæller som indsigelse og sagen vil overgå til civilretten, hvor skyldner enten vil blive dømt til at betale, eller fordrer vil blive pålagt at lave en korrekt faktura. jeg har ikke selv set sådan en sag.

Tilmeldt 19. Jan 15
Skrevet kl. 13:21

kvonsyld:

Nu er jeg ikke ekspert, men så snart fogedretten opretter en sag, sendes den til Skyldner som så kan sende et svar, dette tæller som indsigelse og sagen vil overgå til civilretten, hvor skyldner enten vil blive dømt til at betale, eller fordrer vil blive pålagt at lave en korrekt faktura. jeg har ikke selv set sådan en sag.

Sagen overgår ikke til civilretten hvis indsigelsen er fuldstændig ubegrundet. Og det vil den formentlig være i dette tilfælde (min opfattelse).

Skulle sagen overgå til civilretten ville resultatet ikke blive at fordrer skal lave en korrekt faktura. Civilretten vil skulle tage stilling til aftalens indhold og om aftalen er overholdt. Om fakturaen er udformet korrekt har intet med det at gøre og vil højst sandsynlig henvise til underretning af Skat.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 17:31

Jesper_nl:
Hvis en virksomhed (som i dette tilfælde med kørelæren) ikke laver korrekte fakturaer og måske oplyser sin private bankkonto, så er jeg enig i man som privatperson kan spørge om det ikke er en fejl - prøv at forholde dig til; hvis virksomheden ikke vil rette fakturaen eller kontonummer?

Som kunde har jeg en aftale med virksomheden, og det er virksomheden, der skal sende en regning til mig. Hvis de ikke gør det (men den fx sendes fra indehaveren), kan jeg ikke stemples som dårlig betaler. Jeg har jo ikke fået en regning, på det vi har aftalt. Man kan så altid diskutere bankkonto-nummeret - der kan man jo normalt ikke se, hvem der 'ejer' det.

MVH
KIrsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 19. Jan 15
Skrevet kl. 18:30

Kirsten E:

Som kunde har jeg en aftale med virksomheden, og det er virksomheden, der skal sende en regning til mig. Hvis de ikke gør det (men den fx sendes fra indehaveren), kan jeg ikke stemples som dårlig betaler. Jeg har jo ikke fået en regning, på det vi har aftalt. Man kan så altid diskutere bankkonto-nummeret - der kan man jo normalt ikke se, hvem der 'ejer' det.

MVH
KIrsten

Du kan dømmes som “dårlig betaler” på baggrund af aftalen alene! Det kræver på ingen måde en regning/faktura at blive dømt.

Du har selvfølgelig krav på en faktura, men dine muligheder hvis ikke du får den er som privatperson meget begrænsede. 
Man kan pænt bede om en faktura og lige præcis der stopper dine egne muligheder for at kræve fakturaen udleveret - derfor siger at man skal gå til rette myndighed og ikke lege politi. Om ordvalget er dårligt kan diskuteres, men pointen er stadig at du ikke selv har ret til at kræve en korrekt udformet faktura udleveret!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:56

Jesper_nl:
Om ordvalget er dårligt kan diskuteres, men pointen er stadig at du ikke selv har ret til at kræve en korrekt udformet faktura udleveret!

Om ordvalget er dårligt..... Tja man har jo netop retten til kræve en korrekt udformet faktura udlevet. Får man ikke det  er muligheden reelt kun at bringe SKAT i spil. Og ja enig i dit synspunkt om  at manglende momsnummer ikke fritager for betaling. 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 20:42
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Lier:

Jesper_nl:
Om ordvalget er dårligt kan diskuteres, men pointen er stadig at du ikke selv har ret til at kræve en korrekt udformet faktura udleveret!

Om ordvalget er dårligt..... Tja man har jo netop retten til kræve en korrekt udformet faktura udlevet. Får man ikke det  er muligheden reelt kun at bringe SKAT i spil. Og ja enig i dit synspunkt om  at manglende momsnummer ikke fritager for betaling. 

Jeg er uenig. 

CVR-nummeret er nødvendigt for at dokumentere hvilken juridisk enhed der har udstedt fakturaen. Derfor er angivelse af CVR-nummer mig bekendt lovpligtig på al formel kommunikation, herunder aftaler og fakturaer.

Uden angivelse af CVR-nummer er det uklart hvem der er juridisk part. Jeg ville derfor nægte at betale uden CVR-nummer var påført fakturaen. 

Til gengæld tror jeg ikke kontonummer er noget man kan eller skal blande sig i ift. pligt til at betale. 

CVR-nummer er i øvrigt netop IKKE blot et momsnummer. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:28

Wcon:
CVR-nummer er i øvrigt netop IKKE blot et momsnummer. 

Hvor står det at en faktura skal indeholde CVR-nr?

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)