Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal en regning indeholde cvr nr. ??

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 12. May 15
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, Min datter har netop bestået hendes køreprøve, så nu mangler den sidste betaling bare til køreskolen. Mit problemer er bare, at regningen virker lidt mærkelig. Der kan indbetales via bank til Danske Bank men det anførte Reg/Konto nr. er til Nordea. Desuden så mangler cvr nummer. Vi har spurgt kørelæren og han giver os bare samme kontonummer igen. Men vi kan jo reelt ikke vide om vi overfører til den rigtige? For mig virker det som om, at man gerne vil have en privatoverførsel. Hvad ville i gøre nu? Tak & god aften mvh Dennis

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46651
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:23
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Bede om sammenhæng i alle fald om CVR nummer skal fremgå klart og ja  det kan sagtens lyde som snyd. Ikke at I får problem, men hvem gider den slags

vh John hannoverr

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:05
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Cookie - John Hannover:

Bede om sammenhæng i alle fald om CVR nummer skal fremgå klart og ja  det kan sagtens lyde som snyd. Ikke at I får problem, men hvem gider den slags

vh John hannoverr

En privatperson skal ikke lege politi. En begrundet mistanke skal rettes til en myndighed!

Man har i øvrigt slet ikke ret til at spørge om den slags. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis en privatperson spørger som han gør, så er det jo fordi han tror han medvirker til snyd i dette fald - gal bank i forhold til firmaet- intet CVR. Det er da 100% rimeligt, at bede om CVR på regningen når man har den mistanke - uden straks at skulle gå til skat-  men ja - man kan da skrive til skat, at man tror der er snyd inde over i stedet - det synes jeg bare er mere om sig gribende, end at bede om CVR nummer fra et firma der sende en en regning

vh John H

Tilmeldt 19. Jan 15
Skrevet kl. 10:35

Cookie - John Hannover:

Hvis en privatperson spørger som han gør, så er det jo fordi han tror han medvirker til snyd i dette fald - gal bank i forhold til firmaet- intet CVR. Det er da 100% rimeligt, at bede om CVR på regningen når man har den mistanke - uden straks at skulle gå til skat

Vi selvfølgelig enige om at man godt kan bede om et cvr nummer, men heller ikke mere end det. 

Cookie - John Hannover:

men ja - man kan da skrive til skat, at man tror der er snyd inde over i stedet - det synes jeg bare er mere om sig gribende, end at bede om CVR nummer fra et firma der sende en en regning

Trådstarter skriver han allerede har spurgt én gang.

Derfor synes jeg (personlig holdning) at man som privatperson hverken har ret eller pligt til at spørge yderligere.

Fair nok at være uenig i det. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:43

Jesper_nl:

Derfor synes jeg (personlig holdning) at man som privatperson hverken har ret eller pligt til at spørge yderligere.

du er vel ikke uenig i, at man som privatperson - så vel som virksomhed - kan være medskyldig i snyd - hvis først man er opmærksom på det - her med EN bank angivet på regningen og betaling skal ske til en helt anden, og intet CVR. Har man mistanke om, at man medvirker til noget ulovligt - kan man være medskyldig.

Jeg synes vi samfundsmæssigt - hvis først vi mener - at her snydes og betales til en privat person privatkonto - og køres uden om CVR nummeret, at det er mere end naturligt, at hjælpe samfundet - og bede om et CVR som skal fremgå af regninger fra firmaet - Når mistanken så klart er der - som her - i et område hvor der reelt ER meget sort som køreskoler, så er der intet galt i at bede om at få korrekt CVR i det mindste.

vh John Hannover

Tilmeldt 19. Jan 15
Skrevet kl. 11:07

Cookie - John Hannover:

Jesper_nl:

du er vel ikke uenig i, at man som privatperson - så vel som virksomhed - kan være medskyldig i snyd - hvis først man er opmærksom på det - her med EN bank angivet på regningen og betaling skal ske til en helt anden, og intet CVR. Har man mistanke om, at man medvirker til noget ulovligt - kan man være medskyldig.

Jeg mener der er stor forskel på om du er privatperson eller virksomhed i dette spørgsmål!

Som privatperson skal der jo meget mere til end hvis man er virksomhed i forhold til hvornår man rent juridisk er medskyldig i snyd.

Hvis man som privatperson har mistanke om snyd har nærmest ikke ret til noget som helst, i hvert fald ikke i forhold til virksomheden. Det eneste man nærmest kan forlange er at få oplyst, er hvortil man kan betale med frigørende virkning.

Som virksomhed er sagen en helt anden. Her har man jo pligt til at undersøge en række sammenhænge mellem modtagne fakturaer, oplyste cvr-numre m.m.

Men sidste ende, så har en privatperson kun meget begrænset pligt til at undersøge om man medvirker til noget ulovligt - Medskyldighed begynder først når man undlader at videregive sin mistanke til rette myndighed.

Cookie - John Hannover:

Jesper_nl:

Jeg synes vi samfundsmæssigt - hvis først vi mener - at her snydes og betales til en privat person privatkonto - og køres uden om CVR nummeret, at det er mere end naturligt, at hjælpe samfundet - og bede om et CVR som skal fremgå af regninger fra firmaet - Når mistanken så klart er der - som her - i et område hvor der reelt ER meget sort som køreskoler, så er der intet galt i at bede om at få korrekt CVR i det mindste.

vh John Hannover

Fuldstændig enig i, at sort arbejde/skatte- og afgiftsnyd, hvidvask m.m. er samfundsproblem. 

Men (min holdning) er, at det som udgangspunkt er en myndighedsopgave at løse. Hvis man har en konkret mistanke som i dette tilfælde - tilmed på et område med en "blakket" ry - så skal man rette henvendelse til Skat. De må be- eller afkræfte mistanken!

Og nej, der er intet galt i at spørge om et cvr-nummer! men hvor mange gange skal man spørge? - Jeg siger én gang (min holdning), og det har trådstarter allerede gjort, derfor siger jeg også at trådstarter skal gå til rette myndighed i stedet for at lege politi og samle flere beviser.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 15:25

Hvis bare man sørger for, at betale elektronisk, så skal banken nok fange den ifht. evt. indberetning af hvidvask eller videregivelse til relevante myndigheder.

Statsautoriseret revisor - København

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:32

Cef:

Hvis bare man sørger for, at betale elektronisk, så skal banken nok fange den ifht. evt. indberetning af hvidvask eller videregivelse til relevante myndigheder.

Du er ret skråsikker på at banken lever op til sit ansvar.

Det synes jeg ikke nogen danske banker har bevist indtil videre.

Tilmeldt 19. Jan 15
Skrevet kl. 15:57

Flemming:

Cef:

Du er ret skråsikker på at banken lever op til sit ansvar.

Det synes jeg ikke nogen danske banker har bevist indtil videre.

Uanset hvad - Så er det jo ikke trådsstarters ansvar/problem om bank eller relevante myndigheder har styr på sine sager.

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)