Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsigelses varsel på funktionærlignende vilkår

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jun 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 02:03
Hvor mange stjerner giver du? :

funktionærloven prøvetid.
Prøvetiden
 kan max være aftalt til 3 måneder. Det er ikke muligt at forlænge denne periode. Udgangspunktet er, at arbejdsgiveren i prøvetiden har 14 dages opsigelse overfor medarbejderen, mens medarbejderen kan opsige uden varsel. 

Mit spørgsmål kommer nu. Må et firma lave en kontrakt der nedsætter firmaets varsel, til 0 dage I prøve perioden, på de 3 måneder?

Altså, så firmaet kan fyre en fra dag til dag, i de første tre måneder?

Ansættelses kontrakten er på funktionærlignende vilkår for timelønnet.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

nej funktionærlignende vil normalt betyder - på funktionær vilkår - og så er det, som du referer - 14 dage i 3 mdrs prøveperiode fra firmaet side

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jun 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige modtaget en kontrakt hvor opsigelses varslet er 0 dage i prøveperioden på 3 måneder, fra arbejdsgiver. 

Holder den så vand når der står i kontrakten at man er ansat på funktionærlignede vilkår?

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

https://www.detfagligehus.dk/faa-hjaelp/loenmodtager/i-arbejde/ansaettelse/funktionaer-eller-ej/

"Funktionærlignende ansat

Nøglemedarbejdere får ofte tilbudt at blive ansat på funktionærlignende vilkår. De udfører ikke funktionærarbejde, men har aftalt vilkår, der følger funktionærloven helt eller delvist.

Det afhænger af den konkrete aftale, hvor mange af rettighederne fra funktionærloven, du er sikret."

Hvis du er timelønnet, gælder funktionærloven som udgangspunkt ikke.

"Funktionærlignende" vilkår betyder at du får samme rettigheder som en funktionær på mange områder, men der kan godt være aftalt afvigelser.

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor kan man ikke længere redigere indlæg?

For at rette mig selv, så kan funktionærer godt være timeansat, men det virker ikke til at været tilfældet her, da man ikke vil tale om ""funktionærlignende" forhold hvis loven finder anvendelse i sin helhed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

ikke uenig i at man KAN afgive - men så bør det stå sammen med - ansættelse på funktionærlignende betingelser normalt 
Timelønnede kan godt være funktionærer - det er alene spørgsmål om det arbejde de udfører, men du kan godt være timelønne - typisk hvis du har skiftende timetal og ikke fuld tid - og funktionær samtidigt - det er nok mest spørgsmål om hvorvidt du faktisk er funktionær, eller det er en forbedring at give funktionærlignende vilkår

Jeg ville i kontrakten altid skrive hvis - ex afskedigelse uden varsel i første 3 mdr var faldt - at det er funktionærlignende, dog med den ændring at-  afskedigelse
Men først og fremmest ER du funktionær i forhold til arbejdet

vh John hannover

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

AdamAftenbakke:
Hvorfor kan man ikke længere redigere indlæg?
ja irriterende, for jeg ville også have tilføjet at hvis han ikke er funktionær så kan den afviges men det bør stå at den afviger på det punkt normalt - og fik så også tilføjet det med timelønnede som du selv gjorde

Det var rart at få rette tilbage

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)