Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål omkring salg af min ide/app

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino.
Jeg har en idé som jeg selv tror på og dem som jeg har snakket med dem om(familie og lidt venner), idéen er ikke et produkt - men en app. Men mit store spørgsmål er hvordan jeg sælger den app?
Fordi kan jeg godt komme ud til en virksomhed og bare lægge alle kortene ud på bordet, hvis de siger den køber vi så det jo godt :) Hvis de siger nej kan de så ikke bare kopiere min ide/app fuldstændigt?

Takker på forhånd for alle svar.
Tilmeldt 28. Jan 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Det skal siges jeg kan ikke tage patent(mener jeg)
Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil give rigtig god mening for dig har prøve at skitsere hvad denne app kan og hvad den kan skabe af værdi :) 

Der er altid en risiko ved at fremlægge en ide, da den nemt kan kopieres 1 til 1 

Så desto mere du kan ''lave'' selv desto bedre. 

Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Oct 19
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være opmærksom på at det er ualmindeligt svært at sælge en idè.

Du kan udarbejde en NDA* og bede virksomheden underskrive inden du fremlægger din idé.

Du kan finde skabeloner ved at søge på google.

Vær omhyggelig med din formulering, da ingen udvikler / udviklingshus vil underskrive en NDA, som begrænser dem i deres fremtidige arbejde.

---

* Kaldes også for hemmeligholdelsesaftale, fortrolighedserklæring etc.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er et spørgsmål som jeg også selv har siddet med. Og mange med mig. Har læst adskillige beskeder i den retning. Helt i mål er jeg ikke, så tag ikke mine ord for gode varer. Men ...

For det første kan du ikke bruge rygklappere som realistiske støtter. Familie og venner er ofte tilbøjelig(e) til at tro på dine evner, dine idéer, dine planer, uden at kunne vurdere om de (planer/idéer osv.) er levedygtige. Naturligvis kan de godt stille kritiske spørgsmål, men ... de ønsker dig altid det bedste og vil sikkert støtte dig i din sag, fordi du tror fuld og fast på det. Det er meget bedre at få andre til at tro på idéen.

For det andet: enhver app-programmør kan lave en app ud fra dine idéer.  Faktisk, hvis du har lavet eller har fået lavet en app til Android, og offentliggjort det på Google Play, så tager det ikke mange minutter at finde kildekoden frem, rette lidt i den og uploade den under et andet navn.

For det tredje: før du vil have andre til at deltage i din plan, er det en rigtig god idé at du finder ud af, om andre kan bruge appen. Rettere sagt: om din app tilføjer noget til andres liv. Du kan sikkert komme med 1000 forskellige grunde hvorfor hr. Hansen og fru Jensen skal have din app, men kan hr. Hansen og fru Jensen se det? Det handler ikke om antagelser - for antagelsen er moderen til fejltagelsen. Det handler om hårde fakta. Lav spørgeskemaer (som ikke indeholder ledende spørgsmål), lav Facebook-kampagner, lav demoer/dummyer/prototyper, læs undersøgelser som beror problemet du vil løse (det kan være at du laver en app der måler ens blodtryk, så skal du finde undersøgelser om blodtryksproblemer.

For det fjerde: Glem alt om hemmeligholdelse. Ingen kopierer din idé, medmindre din idé er så fantastisk, at det grænser til det geniale. Men så ville det højst sandsynligt allerede eksistere. Medmindre du hedder Albert Einstein II, og ingen havde hørt om dig før. Ud med budskabet. Husk Mark Zuckerberg: hvis han havde holdt sin "The Facebook" hemmeligt, så havde Facebook ikke eksisteret i dag. Det faktum, at han indså, at han ikke kunne gøre det hele selv, gjorde at det blev til en succes.

For det femte: Samarbejd! Sørg for at du kender rigtig mange mennesker, der kan hjælpe dig på vej. Tal med erhvervsorganisationer. Tal med konsulentvirksomheder. Tal med f.eks. Next Step Challenge i Esbjerg (jeg kender en fra Svendborg der faktisk er med i et program fra Next Step Challenge).

For det sjette: Lav en beregning om hvordan appen kan tjene sig selv hjem. Du skal argumentere hvorfor din app kan bære sig selv, hvor mange penge du vil tjene på den i det første, andet, tredje, fjerde og femte år, hvor meget det vil koste pr. bruger du onboarder, hvor meget det koster i løn, øvrige omkostninger, osv. Det er tal som du ikke skal trække ud af den blå luft: brug de undersøgelser du har læst og de spørgeskemaer du har lavet i tredje trin. Underbyg, argumenter og bevis at dine tal holder.

For det syvende: ansøg om funding. Innovationsfonden har forskellige programmer hvor du kan søge om penge til projekter. Der findes et hav af muligheder, men ikke alle muligheder (faktisk de fleste) passer ikke til din situation. Tal med nogen der har forstand på det.

For det ottende: giv ikke op! Hav is i maven. Hav tålmodighed. Accepter modstand. Bevar roen. Husk ordene fra Robert Frost i hans digt "The Road Not Taken": "Two roads diverged in the yellow wood. ... And I, I took the road less traveled by And that made all the difference" (ekstrem forkortet version). 

Jeg håber det giver mening.
Held og lykke!


Albert van Harten
KairosPlanner.com | Computernørden
Varde

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu hvor du er ved at omforme dine tanker, til en idè, så smid lidt mønt efter denne bog.

Fra Idé til app - Sådan gør du. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)