Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovligt/ulovligt?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 24. Oct 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære kloge hoveder

Måske nogen kan svare på spørgsmål:

Må man sælge et produkt fra sin hjemmeside selvom man ikke har en fast aftale med selve leverandøren?

Fx: må jeg sælge en SAS-billet på min hjemmeside selvom jeg ikke har en aftale med SAS?

Hvis nogen så køber en SAS billet på min hjemmeside,  så køber jeg den bare selv manuelt på SAS.dk eller Momondo.com eller lign.?

Mvh Kalle P.

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad sker der så ved forsinkelse, strejke, aflysning? 

Tilmeldt 24. Oct 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt at der kan være noget der, men selv spørgsmålet er om det er lovligt?

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

... og selve svaret handler om, at lovligheden afhænger af om du, som rejsearrangør der sælger en aftale om transport, kan overholde forpligtelsen i tilfælde af de tre eksempler nævnt ovenfor.

Tilmeldt 24. Oct 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen og tak fo hurtigt svar ;)

SAS-billetten var bare et eksempel. Det kunne lige så ve være en Iphone som jeg først køber i Apple.dk når en kunde har købt den på min hjemmeside....

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

KalleP:

Hej igen og tak fo hurtigt svar ;)

SAS-billetten var bare et eksempel. Det kunne lige så ve være en Iphone som jeg først køber i Apple.dk når en kunde har købt den på min hjemmeside....

Det er i sig selv ikke ulovligt at sælge en vare men endnu ikke er i besiddelse af. Dog bliver du udfordret på om din markedsføring overholder loven; for du må ikke markedsføre en vare som du ikke kan levere.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil være forpligtet til at levere den vare du markedsfører

Du må ikke købe mærkevarer til import fra uden for EU (parallelimport) men kan du købe dem uden for EU må du

Du må sikre dig der ikke er kopivarer imellem

Du har alle forpligtelser for det du sælger - for fejl, reklamationer - og uanset kunden bestiller noget du så først selv køber, så har kunden altid 14 dages fri - ubegrundet - returret, så du kan ende med mange af varerne hjemme hos dig selv. At du ikke har den på lager, betyder ikke frihed for fuld returret

Det er ikke noget du kan tjene på vil jeg umiddelbart påstå

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Oct 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej til jer. Tak for de fine besvarelser. Som jeg læser det MÅ man godt, men det kan give knas 

 

Tilmeldt 24. Oct 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej til jer. Tak for de fine besvarelser. Som jeg læser det MÅ man godt, men det kan give knas ....  sidste spørgsmål:  hvis vi bliver i SAS' sammenligningen, må man så benytte SAS' logo på min hjemmeside ifm visning af selve billetten?

 

 

Tilmeldt 24. Oct 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Med billeten mener jeg selve SAS_produktet der vises på min hjemmeside (det produkt med SAS logo som kunden klikker på og køber)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)