Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat/regler vedr. overdragelse/salg af ting fra virksomhed til sig selv som privat.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Et spørgsmål.

Hvis man er selvstændig og har købt en ting til sin virksomhed. Men ikke har behov for den længere i virksomheden, og vil overdrage/sælge den til sig selv som privat, hvordan gør man det rent teknisk?

Lad os sige at jeg har et anneks som jeg har købt for 10.000,- 
Det anneks skal jeg ikke længere bruge til kontor. 
Så kan jeg have det stående, men vil gerne kunne bruge det som privatperson. Hvad gør jeg her?

Eller hvad hvis jeg bruger det som privat, og derefter sælger det - hvordan er reglerne for det?

Yes

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Først har der været skarpe regler for OM du måtte lade firmaet betale for et anneks på din grund med fradrag - men hvis du skal tage aktiver ud, så skal de udtages til indkøbspris plus moms hvis det ikke er noget der afskrives på (tør ikke sige om anneks ikke kunne være som bygning der ikke nedskrives i værdi) eller - til markedspris (og her skal du være sikker da du jo ellers bare selv kan vælge noget) +  fuld moms år 1 og så 20% mindre moms for hvert år, til moms år 6 er 0

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Apr 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Først har der været skarpe regler for OM du måtte lade firmaet betale for et anneks på din grund med fradrag - men hvis du skal tage aktiver ud, så skal de udtages til indkøbspris plus moms hvis det ikke er noget der afskrives på (tør ikke sige om anneks ikke kunne være som bygning der ikke nedskrives i værdi) eller - til markedspris (og her skal du være sikker da du jo ellers bare selv kan vælge noget) +  fuld moms år 1 og så 20% mindre moms for hvert år, til moms år 6 er 0

vh John Hannover



Hej,

Der var talt med både byggemyndighederne (kommunen) og revisoren har det i regnskabet som et aktiv.
Annekset er renoveret siden indkøbet (brugt) så hvordan prissætter man det?

 
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

få revisoren til at hjælpe - du har jo ikke armslængde til forholdet - så kør den vej

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)