Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rejsefradrag / lønmodtager

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.  Så har jeg igen brug for lidt hjælp. Jeg har de sidste godt 11 år været 100% selvstændig, og levet af mit firma.   Men nu vil jeg gerne til at arbejde en del mindre og har sagt ja tak til at blive fastansat i en virksomhed.   (læs helt normalt ansættelses forhold med løn og ikke på faktura)

jeg har kun et arbejdes sted, og der er ca. 170km hver vej ( altså 340km for at komme til/fra arbejde)    Jeg er med på at jeg kan få befordringsfradrag for denne tur.  Men pga. af denne lange tur, har jeg planer om at tage nogle dage, hvor jeg bliver i byen på hotel.  (Jeg har ikke så mange arbejdes dage på en måned.)

hvad har jeg af muligheder for Rejsefradrag.  altså til hotel/mad osv.   Normalt vil jeg være væk fra hjemmet minimum 48-72timer af gangen. 

Jeg syntes at kunne læse at jeg skulle kunne få logi= 223kr og Kost og småfornødenheder = 521kr pr døgn.   og at dette maks kan blive til 28.600kr/år

men men men.  jeg kan bare ikke blive klog på om jeg kan få dette fradrag.  for det står meget sjovt på skats hjemmeside.    Jeg læser et sted at det kun glæder hvis man er midlertidig ansat eller midlertidig arbejde ude af huset..

Jeg er med på at jeg slevføllig ikke også kan få befordringsfradrag de dage hvor jeg bliver.  Men kan det passe at jeg ikke har nogle fradrag som fastansat, med så stor afstand til mit arbejde?    Jeg får faktura på mine overnatninger og ville kunne dokumenter alle mine udgifter,  selvom at det ikke er et krav.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fotografen:
Jeg læser et sted at det kun glæder hvis man er midlertidig ansat eller midlertidig arbejde ude af huset..

Ja, det er i hovedtræk korrekt. Dertil kommer at også transporttiden indgår som faktor. Kan man overnatte på egen bopæl ved at køre frem og tilbage taler det imod fradrag for overnatning. Det er ikke hvad man selv gider, men du skal nok udover 2-3 timers transport hver vej før det bliver aktuelt.

Dertil kommer at fradrag for dobbelt husførelse ikke gælder ved varige stillinger. Der vil sige at du for at få fradrag skal have en midlertidig ansættelse.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)