Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til moms

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Dec 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har oprettet et firma som jeg bliver nød til og melde konkurs men jeg har nogen moms penge som står til udbetaling, kommer de ud på min NemKonto når jeg lukker firmaet eller hvad sker der med dem... tak på forhånd.. 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas4100:

Jeg har oprettet et firma som jeg bliver nød til og melde konkurs men jeg har nogen moms penge som står til udbetaling, kommer de ud på min NemKonto når jeg lukker firmaet eller hvad sker der med dem... tak på forhånd.. 


Du blander en del udtryk sammen, så prøv at hjælpe os lidt med at svare?

 
Er det selskab (aps) eller enkeltmandsvirksomhed?

 
Du skriver konkurs samtidig med du vil lukke? Det er lidt et enten/eller?

Tilmeldt 12. Dec 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville melde mit fIrma konkurs, men har nogen moms penge som står og skal til udbetaling, hvis jeg melder det konkurs hvor bliver de penge så af når jeg gør det😊 håber du forstår det nu 

Tilmeldt 12. Dec 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Enkeltmands firma

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

At melde sit eget enkeltmandsfirma konkurs svarer til at du melder dig selv personlig konkurs. Det bør du forsøge undgå, hvis muligt. 

Dels kommer du selv til at stille sikkerhed (40.000 kr) for konkursen behandling og dertil kommer at gælden ikke forsvinder ved en konkurs.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas4100:

Enkeltmands firma

så skal du da ikke bruge 40.000 kr i sikkerhed for at melde dig selv konkurs. Det er jo ikke din enkeltmands der bliver konkurs - det er dig personligt i en personlig konkurs og al gæld er en du personlig ansvarer for og skylder - Hvis du får moms retur, så skynder du dig at gemme dem til dine kreditorer som kan melde dig konkurs - uden at forfordele nogen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Dec 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvis jeg forstår det rigtig så kommer de penge ind på min private NemKonto når jeg melder det konkurs, forstår ikke rigtig det med de 40.000 har ikke lånt nogen penge i firmaet eller noget som helst det kun de moms penge der er tilgode og intet andet. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

At melde sit enkeltmandsfirma konkurs koster penge. Hvis du i stedet vil afmelde dit firma og dermed lukke det så vil evt moms blive udbetalt, hvis ikke der er anden restance eller du iforbindelse med lukning af dit firma skal betale moms tilbage.

Tilmeldt 12. Dec 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay mange tak for svar. Så hvis jeg forstår det rigtig skal jeg bare lukke firmaet hvis jeg gerne ville undgå og betale. Og ryger de ind på ens private konto for min virksomshed konto er lukket. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas4100:

Okay mange tak for svar. Så hvis jeg forstår det rigtig skal jeg bare lukke firmaet hvis jeg gerne ville undgå og betale. Og ryger de ind på ens private konto for min virksomshed konto er lukket. 

nej det kunne ikke være mere forkert. Med personlig virksomhed kan du lukke alt det du vil, men dem du skylder penge skylder du stadigt helt samme penge privat - Du kan ikke lukke og slippe for at betale nogen som helst i personlig virksomhed og op toppen - nej din moms bliver kun udbetalt til din aktive erhvervskonto - dog hvis du er lukket kan du tale med skat om at få dem ud selv MEN - de vil givet checke om du skylder skat selv eller andet - OG du skylder altså privat alle de penge du idag skylder i din virksomhed

Du kan ikke undgå EN eneste betaling ved at lukke og dine kreditorer kan gå efter alt du har privat og erklære dig personlig konkurs og trække dig i retten som person og og og 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)