Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal en side som den her betale moms?

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 6. Dec 19
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Har godt læst om One-stop. Hvad med lande, stater i USA? De har mange forskellige GST-satser derovre også, skal man også ind og rapportere dem til hver enkel stat osv.? Og hvordan sikrer man at en kunde rent faktisk vælger det land hvor de er fra?

Tilmeldt 6. Dec 19
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

De ville jo ikke have tid til at lave andet end at sidde og rapportere moms/vat/gst hele dagen til hver enkelt land og stat hvor deres kunder handler fra. Haha, det lyder sgu mærkeligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

jojoe:

De ville jo ikke have tid til at lave andet end at sidde og rapportere moms/vat/gst hele dagen til hver enkelt land og stat hvor deres kunder handler fra. Haha, det lyder sgu mærkeligt.

det laver man da automatik til i 2020 - sikrer landet via kundeoplysning/kreditkort/betaling og IP adresse og så har man systemer som lægger den lokale moms på

Det kommer om få år (er vedtaget) også for varer) inden for alle EU lande, for at undgå ET land tager 5% moms os så etablerer alle sig der for at sende med kun 5% i konkurrence med andre med 20-30% moms.Du må gerne synes det lyder mærkeligt - men sådan er det og det hele gøres via SKAT.DK hvor man kan indberette for alle EU lande i onestopshop http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/nye-momsregler-for-en-del-ydelselssalg.html 

Det er mere besværligt for dem uden for EU der dels ikke har en undergrænse på 10.000 euro hvor de må bruge egen moms, dels ofte må registrere sig i hvert enkelt land

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Dec 19
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvis man sidder og kigger på de forskellige sider, som tilbyder sådanne ydelser, så har jeg endnu ikke fundet én eneste, hvor det fremgår at man betaler moms af total beløbet, så jeg ved ikke helt hvad jeg skal tro.

Jeg kan ikke udelukke at de trækker momsen fra, efter det betalte beløb, men det virker stadig usandsynligt, da det vil skære væsentligt ned i deres fortjeneste, tværtimod hvis de lagde det oveni beløbet fra starten af, som det normalt gøres - hvilket får mig til at tvivle om det overhovedet er omfattet af moms, eller om disse virksomheder som omsætter for to-cifret millionbeløb gør noget forkert..?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

jojoe:

Hvis man sidder og kigger på de forskellige sider, som tilbyder sådanne ydelser, så har jeg endnu ikke fundet én eneste, hvor det fremgår at man betaler moms af total beløbet, så jeg ved ikke helt hvad jeg skal tro.

Jeg kan ikke udelukke at de trækker momsen fra, efter det betalte beløb, men det virker stadig usandsynligt, da det vil skære væsentligt ned i deres fortjeneste, tværtimod hvis de lagde det oveni beløbet fra starten af, som det normalt gøres - hvilket får mig til at tvivle om det overhovedet er omfattet af moms, eller om disse virksomheder som omsætter for to-cifret millionbeløb gør noget forkert..?

Nu siger jeg det lidt hårdt - beklager - Det kan godt være du ved noget om branchen, men at dømme på dine indlæg ved du absolut intet om regnskab, moms eller hvordan du skal søge oplysninger om de ting.

 

I øvrigt; SELVFØLGELIG har du ikke fundet en eneste der giver den info på deres hjemmeside, hvorfor pokker skulle de give den info om moms? Det er jo ikke op til virksomhederne at fortælle offentligheden i detaljer hvordan de overholder gældende lovgivning, det skal de fortælle myndighederne!

 

Hvis du er seriøs omkring dit projekt, så find en partner/konsulent/revisor der kan hjælpe med regnskab, moms m.m. Det kan blive rigtig dyrt ikke at have styr på den slags fra starten.

Tilmeldt 6. Dec 19
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Jesper, det er korrekt at jeg ikke er den klogeste hvad angår moms, regnskab osv. Jeg har været i dialog med en revisor, som fortæller det samme som jer.

Jeg tænker at det er normalt, at køber betaler moms. Fx. hvis jeg køber hosting et sted fra, så står der 25% moms inden man betaler. Derfor jeg undrer mig over, at det ikke står på disse sider, hvis de skal opkræve moms - da de, hvis jeres info er korrekt, skal trække momsen fra det betalte beløb efterfølgende.

Jeg skrev til en canadisk virksomhed igår, som driver lignende side, som skrev at de var undtaget fra at betale moms til EU-borgere. Om det er fordi, at deres selskab er i Canada skal jeg ikke kunne sige, men hvis det er tilfældet, så burde man nok istedet overveje at oprette et selskab i et andet land.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

jojoe:
Jeg skrev til en canadisk virksomhed igår, som driver lignende side, som skrev at de var undtaget fra at betale moms til EU-borgere. Om det er fordi, at deres selskab er i Canada skal jeg ikke kunne sige, men hvis det er tilfældet, så burde man nok istedet overveje at oprette et selskab i et andet land

der kan sagtens være firmaer der ikke kender loven - og moms i DK og EU generelt går meget hårdt efter disse. Hvis de sælger varer, så skal de ikke lægge moms på - det sker i tolden. Hvis de sælger ydelser, så er de IKKE på nogen måde fritagede men SKAL lægge moms på i hvert EU land. Det nytter ikke at finde nogen der ikke holder loven - det sker givet. Normalt viser de ikke momsen til private da den jo er forskellig fra land til land og måske vanskelig at håndtere med at vise

Du skal kun forholde dig til, at hvis du sælger ydelser til personer i EU så skal du lægge dansk moms på op til 10.000 euro samlet på 12 mdr - og eller - også gerne fra krone 0 - registrere dig i onestopshop MOS systemet i skat.dk for alle EU lande og så lægge den lokale moms ind i din pris. Alt andet udersøgelse mm kan du glemme  - Du vil selv meget let blive fanget i DK hvis du sælger uden moms 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Dec 19
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret John, det er vel nok det der skal gøres så.

Men jeg synes at det lyder meget underligt hvis alle disse sider, som tilsammen omsætter for trecifret millionbeløb årligt - alle sammen sover i timen, og ikke får opkrævet/betalt moms - og ja, det er muligt at de gør det (hvis de trækker det fra betalt beløb bagefter, men sådan gøres det normalt ikke). Heldigvis kender jeg nogle af ejerne bag de lidt større sider, så prøver også lige at høre dem hvordan de håndterer det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke se momsen men regn du blot med at de ordner moms korrekt helt generelt og tænk på dig selv for det er helt ligemeget hvad du tror om andre

Der er programmer til håndtering Af onestopshop moms - høre feks Billy om de har noget integration

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Dec 19
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du har ret. One stop moms er udemærket for EU-lande, men ved du om der findes nogen løsninger hvis man vil sælge til USA, Canada (hele verden) - eller skal man til at fravælge visse lande?

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)