Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS ikke længere en mulighed - så; hvad gør en klog?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har lavet en aftale med en virksomhed, om at sælge for dem fra 1. feb. De ansætter mig som vikar i de første 3 måneder, indtil mit cvr er godkendt af finanstilsynet. Derefter laver man samarbejdsaftale mellem de to selskaber.

Jeg havde regnet med at registrere to stk ivs, et holding og et drift. Det har jeg så konstateret ikke længere er en mulighed. Jeg har p.t. ikke de 40k til at oprette aps'er.

Kan man registrere et cvr i form af en enkeltmandsvirksomhed og så konvere denne til aps holding og drift fx. 1 maj eler juni? Hvis ja, skal man så registrere den enkeltmandsvirksomhed på en bestemt måde? Husker at have hørt noget om noget vso? virksomhedsordning?

På det tidspunkt vil er så være penge nok i virksomheden.

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

der skule selvfølgelig stå 'konvertere', men jeg kunne ikke finde en måde at rette på Smile

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er nogle kloge hoveder herinde, der har svarene til dig, men det lyder umiddelbart som om at du er ved at begå en klassisk fejl.

Det er IKKE lovligt at stifte virksomhed og sælge hele sin arbejdstid til en anden virksomhed. Så er du i virkeligheden bare lønmodtager og det kan koste dig OG den virksomhed, som du laver aftale med - rigtigt mange penge og skat over 100% af indtægten.

Vent på John Hannover og andre, men glem ideen om at sælge hele din arbejdskraft i et selskab til et andet selskab. Det kan man ikke.

Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:

Det er IKKE lovligt at stifte virksomhed og sælge hele sin arbejdstid til en anden virksomhed. Så er du i virkeligheden bare lønmodtager og det kan koste dig OG den virksomhed, som du laver aftale med - rigtigt mange penge og skat over 100% af indtægten.

Hvad laver en enkeltmandsvirksomhed (en konsulent foreksempel) så? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

G-62:

Flemming:

Det er IKKE lovligt at stifte virksomhed og sælge hele sin arbejdstid til en anden virksomhed. Så er du i virkeligheden bare lønmodtager og det kan koste dig OG den virksomhed, som du laver aftale med - rigtigt mange penge og skat over 100% af indtægten.

Hvad laver en enkeltmandsvirksomhed (en konsulent foreksempel) så? 

I alle fald ikke noget der ligner lønmodtager arbejde - men noget helt selvstændig med en række forskellige kunder, reklamerer, har risiko ude over ikke at blive betalt mm https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.html.  Det andet vil give bod og skal af momsen sammen med mistet momsfradrag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

har lige kigget blogindlæg igennem,....

hvordan og hvornår jeg arbejder, bestemmer jeg selv

der er bestemt risiko, da det er ren provision og ingen fast timeløn

jeg betaler for lokaleleje ved brug af deres lokaler

aftalen kan opsiges uden problemer frabegges side.,..ikke som ans.forhold

mødetid, timetal og ferieplacering er ikke aftalt med kunden

 

jeg er ret sikker på at de ved hvad de laver, da det er et stort forsikringsselskab med alle de jurister de skal bruge. modełlen har kørt i flere år uden problemer.

 

er stadig meget intereseret i svar på mine spørgsmål :-)

 

 

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

ps. der kommer også, på et senere tidspunkt, indtægter fra amdre kunder

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:
Jeg havde regnet med at registrere to stk ivs, et holding og et drift. Det har jeg så konstateret ikke længere er en mulighed. Jeg har p.t. ikke de 40k til at oprette aps'er

Eller køb et IVS som et skuffeselskab. Så har du cvr.nr på plads fra starten i stedet for at have en cvr-nr som enkeltmandsvirksomhed og senere et nyt som aps med alle de problemer, som det fører med sig.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er selføldgelig en mulighed, men hvor finder man sådan et? Og er der noget man skal passe på i den forbk delse?

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Masser af risiko - manglende lov overholdelse til nu - f.eks manglende arbejdsskadeforsikring - opdages det - 5000 kr + mere i bod - manglende skatteindberetning osv

Køber du af advokat selskab eller anden seriøs der garanterer ingen drift - og tager ansvar for alt frem til salg, mindre risiko men regn med at banker IKKE er vilde med IVS og de selskaber der ligger i skuffen har ofte pengene i cigarkasse og så tror jeg ikke det bliver let at finde en bank til et IVS

Du skal regne med at skulle spare + 50.000 kr før skat op for at kunne omdanne til ApS senest 15/4-2021  50.000 som dermed i princip er bundet fra indtægterne det kommende år - 

Du kan se mere her  https://johnhannover.blogspot.com/2019/06/kbe-brugt-eller-blot-nystiftet-ivs.html

Du kan også stifte på Grønland og Færøerne og drive fra DK https://startupadvisejh.blogspot.com/2019/06/ivs-pa-grnland-jamen-dog.html ikke at jeg råder til det

Du kan starte i personlig virksomhed og får du succes  - hvad du jo lidt gør hvis du kan lægge 50.000 før skat til side i IVS så kan det personlige jo skattefrit omdannes til ApS med en del fordele også

Ikke krav til forsikringer - lettere at få bank med ofte - ikke offentlige regnskaber - ret til fradrag for kørsel i egen bil uanset du ikke kan hæve penge selv i starten mm

Jeg husker ikke din branche, for det med stor personlig risiko, så er du tilbage til et selskab - eller til at tænke om, så du ikke tager risiko, for tro mig, der er ingen der giver IVS kredit idag alligevel

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)