Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping fra Aliespress og MOMS - Køb inden for EU

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Thy
Tilmeldt 4. Nov 19
Indlæg ialt: 5
Fra  Fishmania dk Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg på tænker at oprette en dropshipping virksomhed, med vare fra bland andet Aliekspress. Dog vil jeg kun sælge de vare som kan sendes inden for EU

Hvordan skal jeg så forholde mig i forhold til moms? Jeg kan nemlig ikke bede suplier om at modregne moms. Og er der andre regler jeg skal være OBS på?

Mvh Mads

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis varen kommer fra Kina så betaler den enkelte modtager moms og told osv når varen kommer til hans grænse
Hvis de kommer til et lager i EU og sendes ud fra EU - så vil det lager være momsregistreret - eller du skal være det i det land lageret ligger normalt og lægge moms på ved udsendelsen

Dropshipping er besværligt fra uden for EU http://johnhannover.blogspot.dk/2016/02/dropshipping.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Thy
Tilmeldt 4. Nov 19
Indlæg ialt: 5
Fra  Fishmania dk Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay Tak.

Det vil primært være vare fra Tyskland, Spanien og Polen, som bliver sendt via Aliespress til Danmark. Det vil vel betyde jeg ikke skal forholde mig til told. Kort sagt. 

Mvh Mads

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

forudsat varen sendes fra EU vil du ikke skulle betale told ved modtagelsen i Danmark når du modtager varen og heller ikke moms, hvis har givet sælger/afsender dit momsnummer - ellers vil de skulle sende med moms fra det land afsender er registreret i. Om Aliexpress kan håndtere det, aner jeg ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)