Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på ny blog omkring "Projektledelse"

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 271
Fra  BlivProjektleder Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære aminoer, 

Det er noget tid siden at jeg sidst har været herinde. Men er netop begyndt på et nyt projekt. 

Jeg er netop begyndt på en blog omkring projektledelse, og jeg begynder så smart at åbne dørene for offentligheden. 

Men ville lige inden jeg gør det høre om I eventuelt ville give lidt feedback på brugervenligheden/designet af bloggen? 

Linkhttps://blivprojektleder.dk/

Bloggen omhandler projektledelse, og dets "produkt" er nogle affiliate links under sektionen "Anbefalinger". 

Jeg håber I har lidt godt feedback til bloggen, da jeg synes den mangler lidt flair på en eller anden måde.

Mvh 

Mark

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 31. Dec 19
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mark.

I udgangspunktet så er det godt startpunkt, som du har fået udarbejdet. Jeg har nogle enkelte observationer:
- Der er ikke tale om artikler. Overvej derfor at ændre overskrift til blogindlæg.
- Offentlige IT-projekter er ikke kun ramt af (manglende) projektledelse, men ofte manglende ledelse og scope-creep. Dette er ofte til at finde i styregruppen (som igen består af chefer for de enkelte styrelser, regioner og kommuner). Digitaliseringsstyrelsen har udarbejdet en række forslag tl procesmodeller og roller i projektet som du kan læse bl.a.: digst.dk/styring/projektstyring/statens-it-projektmodel/kom-i-gang-med-it-projektmodellen/ og digst.dk/styring/projektstyring/dokumenter-og-vejledninger/temavejledninger/
- Dine blogindlæg matcher nogenlunde det man vil forvente af IPMA eller Prince 2 tilgang til projektledelse. Måske procesmodeller som Scrum eller SAFe kan have din interesse også?
- I forhold til de 10 typiske opgaver som projektleder, så behøver det ikke kun at være ansatte der indgår i projektgruppen. Det kan lige såvel være konsulenter eller leverandører. Hertil så bør du huske på, at styregruppen er det ledende organ og projektlederen i de fleste tilfælde vil være facilitatoren.
- Husk at der er forskellige typer projekter og de forskellige typer projekter stiller krav til forskellige typer projektledere og forskellige typer procesmodeller.

Sidst men ikke mindst, så er det som sagt et godt startpunkt for din blog.

Med venlig hilsen

Peter Flemming Teunissen Sjølin

Med venlig hilsen
Peter Flemming Teunissen Sjølin (petersjoelin.com)

Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 271
Fra  BlivProjektleder Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter 

Mange tak for feedback. 

Du har helt ret med at det ikke er artikler, har det også på min to-do at få rettet det, det står stadig nogle steder i indlæggene. 

Angående tilgang til projektledelse, så har jeg læst Prince2 bogen, og taget et SCRUM master kursus, så det er der jeg har fået min teori fra. Grunden til at teorien er lidt "fordummet" er at det er hele tanken med projektledelse, at gøre den lidt mere konkret og praktisk, og knap så teoretisk. 

Angående 10 typiske opgaver, jeg skal have revideret hele det indlæg, det blev skrevet i lidt et rush, og meget top of mind, skal lige have besøgt det igen og få det gennemgået mere metodisk. Jeg skal nok tage den feedback med. 

Igen, mange tak, det var super god feedback. 

Med venlig hilsen

Mark Guldbrandsen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)