Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man tillade sig, at fokusere på produkt-kategorier i stedet for hver enkelt produkt i Wordpress

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jan 20
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle.

jeg har fulgt en del med fra sidelinjen, men dette er mit første opslag. Jeg ved det måske ikke er det mest sexede indlæg, men jeg håber at få nogle brugbare svar alligevel :-)

Kort fortalt.. Jeg har en webshop der sælger marokkansk interiør.

Jeg har en del overordnet "seo-tekst" af de varer der hører til samme produktkategori under selve produkterne. Dette er tilføjet ved hjælp af et plugin, da det ikke var muligt at redigere/tilføje elementer på selve produkt-kategorierne i mit tema. Yoast forsvinder dog, når jeg skal redigere i denne tekst via det omtalte plugin - er lidt bekymret for om det så ikke "tæller" når det er sat ind igennem et plugin.

Anyway.. Jeg bruger yoast, som næsten udelukkende viser grønne smileys på mine overordnede produkt-kategorier, som også er dem jeg gerne vil have vises på søgemaskiner - så kan den besøgende selv klikke sig ind på en bestemt pude herfra. Men Stadig er jeg ikke eksisterende på mit udvalgte keyword marokkopude når jeg søger på google. yoast er modsat mine produkt-kategorier ikke glad for mine individuelle produkters side. Her har jeg ingen tekst i "beskrivelse", da jeg visuelt bedre kan lide at min beskrivende tekst står i "kort varebeskrivelse" feltet. - er dette dumt?

For mig er det ikke et problem at mine individuelle produkter ikke kommer frem når man søger på marokkopude, men jeg vil selvfølgelig gerne have at min overordnede produktside med alle mine marokkopuder kommer frem - hvilket altså ikke er tilfældet? Selvom selve mine produkt-kategorier ifølge yoast er gode, kan det så have en negativ effekt at mine individuelle produkter ikke har fået samme opmærksomhed? Jeg ved godt at det måske ikke er så ligetil at svare på dette spørgsmål, da SEO er så omfattende. Jeg har komprimeret mine billeder, og forsøgt at efterleve mange af de andre "basic" ting der kommer frem, når man forsøger at rangere højere på google. Jeg har også okay succes med de keywords hvor konkurrencen er meget lille, men vil selvfølgelig gerne have mine produkt-kategorier i toppen af google...

jeg har forsøgt at gøre det kort, men det lykkedes ikke så godt. Jeg håber at det ikke er alt for forvirrende at læse - og kan det passe jeg ikke kan tilføje billeder?

Venlig hilsen Nikolaj :-)
Fra Ry
Tilmeldt 20. Dec 13
Indlæg ialt: 26
Fra  lansky.dk Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan nu godt lave kategori tekster både ovenover og nedenunder produkter med f.eks. woocommerce advanced category eller lignede plugin. (eller uden plugin for den sags skyld)

Yoast er bare et plugin der guider dig, og ikke en afgørende seo faktor for noget som helst.

hvad er din urlwebshoppen?

 

Selvstændig med affiliate og webshop ved lansky.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)